آیین های زیارت رضوی ثبت جهانی خواهد شد

سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 - 18:15:34
آیین های زیارت رضوی ثبت جهانی خواهد شد

تهران- الکوثر: مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی از همکاری با آستان قدس رضوی برای ثبت جهانی آیین های زیارت رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  آقای مصطفی پورعلی گفت: برنامه پاسداری خوب از زیارت رضوی به عنوان یک آیین ، در قالب این طرح برای ثبت جهانی به یونسکو پیشنهاد می شود.
وی با بیان اینکه امسال این پرونده به صورت کامل ارسال شده است، افزود: بررسی این آیین برای ثبت جهانی تا دو سال دیگر در یونسکو ادامه خواهد داشت.
مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی گفت: این آیین که برای ارائه در فهرست آثار جهانی تدوین شده است، شامل تلاش هایی است که برای پاسداری از زیارت رضوی انجام می شود.
پورعلی همچنین با اشاره به اینکه در ثبت جهانی پرونده «کاروانسراهای ایران» سعی شده است هر استان حداقل یک اثر در این پرونده داشته باشد، گفت: درصدد آن هستیم تا همه استان ها را درگیر پرونده‌های میراث جهانی کنیم و بعد از پرونده جنگل‌های هیرکانی، قنات‌ها و غیره که چند استان در آن درگیر بودند، اکنون پرونده «کاروانسراها» را داریم و درعین حال با همکاری آستان قدس رضوی، آیین رضوی و خوشنویسی را برای ثبت جهانی فرستاده‌ایم.


سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 - 18:4:56