شکنجه احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف در زندان های بن سلمان

جمعه 23 اسفند 1398 - 19:6:52
شکنجه احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف در زندان های بن سلمان

تهران- الکوثر: "حصه الماضی" فعال حقوقی عربستانی و عضو سازمان حمایت از حقوق بشر" القسط"  از شکنجه شدن دو شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر ملک سلمان ومحمد بن نایف  ولی عهد پیشین که هفته پیش بازداشت شدند، خبرداد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وی در گفت وگو با وبسایت "خلیج آنلاین" گفت برادر شاه و ولی عهد پیشین در دوره بازداشت نتوانستد از زیر شکنجه فرار کنند این در حالی است که اطلاعاتی درباره آنان منتشر نمی شود و کسی از وضعیت آنان اطلاع ندارد.

وی بازداشت شاهزادگان و اقدامات محمد بن سلمان را سبکسرانه توصیف کرد. این فعال حقوقی افزود مقامات سعودی سرکوبگر شده اند و با توافق های ویژه حقوق بشر در سطح عربی و بین المللی که امضا کرده اند مخالفت می کنند و به اقدامات جدید خود در نقض حقوق بشر ادامه می دهند.

وی افزود: همه نهادهای دولتی عربستان، وابسته و زیر نظر پادشاه است از این رو اقدامات ضد بشری در زندان ها در حق زندانیان زنان و مردان زندانی اعمال می شود. 

گفتنی است روزنامه های "وال استریت ژورنال " و "نیویورک تایمز" آمریکا به نقل از منابع آگاه از بازداشت این دو شاهزاده سعودی خبر دادند. 

پایگاه بریتانیایی میدل ایست آی نیز گزارش داد: روز جمعه فرصت دیگری به احمد بن عبدالعزیز، برادر شاه، پیش از بازداشتش داده شد تا به طرح بن سلمان بپیوندد اما وی مخالفت کرد.

این منبع افزود: احمد برای اعلام حمایت کامل از محمد بن سلمان تحت فشار است و پادشاه نیز درصدد جلب حمایت وی از پسرش است. 

این منبع افزود: احمد اعلام کرده است هرگز از این طرح حمایت نخواهد کرد و به پادشاه گفته هیچ طمعی به حکومت ندارد و بیشتر مایل به پیش قدم کردن دیگران برای این پست است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 23 اسفند 1398 - 18:56:5