بازداشت سه شاهزاده سعودی به اتهام خیانت

شنبه 17 اسفند 1398 - 8:39:16
بازداشت سه شاهزاده سعودی به اتهام خیانت

تهران- الکوثر: وال استریت ژورنال اعلام کرد مقامات سعودی، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه سعودی و محمد بن نایف ولیعهد سابق و برادرش نواف را به اتهام خیانت بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی نشریه نیویورک تایمز نیز از بازداشت شماری از اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی و از جمله دو عضو ارشد این خاندان خبر داد.
به گزارش این پایگاه اینترنتی، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دستور بازداشت دو نفر از اعضای ارشد خاندان سلطنتی این کشور را صادر کرد. یکی از این افراد احمد بن عبدالعزیز برادر جوانتر ملک سلمان و عموی محمد بن سلمان است. بسیاری معتقد بودند که او مقام ولیعهدی عربستان را در دست خواهد گرفت و از حضور محمد بن سلمان در این مقام جلوگیری خواهد کرد.
فرد دیگر محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشور پیشین عربستان است. او از سال 2017 و زمانی که از قدرت برکنار شد عملا در حبس خانگی به سر می‌برد. معلوم نیست که چرا وی بازداشت شده است. نواف بن نایف برادر کوچک وی هم بازداشت شده است.
یکی از مقامات سفارت عربستان در واشنگتن از هرگونه اظهار نظر در این رابطه خودداری کرد.
در همین حال پایگاه اینترنتی «رای الخلیج» به نقل از منابع خود از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی به بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد و نوشت در برخی اماکن حالت فوق العاده اعلام شده است، اما خبر مرگ یا وضعیت سلامتی سلمان به زودی اعلام نخواهد شد.
در همین حال برخی از کارشناسان خبر بازداشت شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه سعودی و محمد بن نایف ولیعهد سابق را با این موضوع در ارتباط می‌دانند و این بازداشت ها را اقدامی پیشگیرانه از سوی محمد بن سلمان تفسیر کرده اند، زیرا او قصد دارد برادرش خالد بن سلمان را به ولیعهدی برگزیند و با وجود احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف موفق به این کار نمی‌شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 17 اسفند 1398 - 8:39:4