عرصه بر جنگنده‌های عربستان بر فراز آسمان یمن تنگ‌تر می‌شود

پنج شنبه 1 اسفند 1398 - 17:45:25
عرصه بر جنگنده‌های عربستان بر فراز آسمان یمن تنگ‌تر می‌شود

تهران- الکوثر: سخنگوی نیروهای مسلح یمن از رونمایی تعدادی از سیستم‌های پدافند هوایی این کشور که به تازگی آماده بهره‌برداری شده‌اند، خبر داد و گفت: این سیستم‌های پدافند هوایی امروز رونمایی می‌شوند و در روزهای آینده وارد شبکه پدافند هوایی یمن خواهند شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سرتیپ " یحیی سریع " روز پنجشنبه اظهار داشت: این سیستم‌ها به فناوری پیشرفته ای تجهیز هستند و از قدرت بالایی در سرنگونی هواپیماهای جاسوسی و جنگنده برخوردارند.

عصر جمعه گذشته پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور موفق شدند هواپیمای جنگی متجاوزان سعودی از نوع " تورنادو" را در آسمان منطقه " المصلوب " استان " جوف " یمن سرنگون کنند.

سرتیپ " یحیی سریع " سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: این هواپیما با موشک زمین به هوا که از فناوری پیشرفته ای برخوردار است، سرنگون شد.

وی تاکید کرد: دیگر آسمان یمن برای دشمنان امن نیست و جنگنده‌های آنها برای عبور از آسمان این کشور باید هزاران معیار را در نظر بگیرند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طی این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.


پنج شنبه 1 اسفند 1398 - 17:8:56