اعتراض شهروندان فرانسوی به فروش سلاح به عربستان +فیلم

شنبه 19 بهمن 1398 - 9:31:33

تهران- الکوثر: هفده سازمان مردم نهاد در فرانسه خواستار شفافیت دولت کشورشان درباره ماهیت محموله کشتی عربستانی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24‏، شهروندان فرانسوی در مخالفت با ارسال سلاح به عربستان سعودی، روز جمعه در این کشور تظاهرات کردند. کشتی عربستانی "بحر ینبع" در حالی روز جمعه به بندر "شربورگ" در سواحل دریای مانش رسید، که مخالفان جنگِ یمن، در این بندر حضور داشتند.

در این تجمع، معترضان به بارگیریِ تسلیحاتِ نظامی در کشتی "بحری ینبع" عربستان، که عمدتا ساخت فرانسه هستند، اعتراض کردند. سازمان های مردم نهاد بر این باور هستند که قرار است از این تسلیحات در جنگ یمن استفاده شود. 

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای با یادآوری تعهدات بین المللی تصریح کرد: «بسیاری از دولت ها، تعهدات بین المللی خود را که متضمن توقف انتقال سلاح برای استفاده در موارد ارتکاب جنایات جنگی و سایر موارد نقض حقوق بشر است، زیرپا گذاشته و نقض کرده اند.»
براساس این گزارش، در بلژیک نیز مقامات این کشور و سازمان‌های غیردولتی موفق شدند از پهلوگیری این کشتی سعودی در بنادر بلژیک، ممانعت به عمل آورند.

پس از "شربورگ"، این کشتی مسیر خود را به سمت انگلیس و ایتالیا ادامه خواهد داد که تظاهرات‌های مشابهی نیز در این دو کشور پیش بینی می‌شود. در نامه‌ای که منتشر شد هفده سازمان مردم نهاد خواستار شفافیت دولت فرانسه، در مورد ماهیت بارگیری کشتی "بحری ینبع" شده اند. این کشتی به حمل و انتقال تسلیحات نظامی برای وزارت دفاع عربستان سعودی شهرت دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 19 بهمن 1398 - 9:31:25