انتقاد نامزد خاشقچی از سکوت غرب در قبال قتل همسرش

یک شنبه 1 دی 1398 - 11:54:38
انتقاد نامزد خاشقچی از سکوت غرب در قبال قتل همسرش

تهران - الکوثر : نامزد روزنامه نگار به قتل رسیده منتقد رژیم سعودی، از سکوت اروپا و آمریکا در برابر قتل وی به دست مقامات سعودی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقچی» روزنامه‌ نگار به قتل رسیده منتقد رژیم سعودی، روز شنبه در نشستی مطبوعاتی در رم، پایتخت ایتالیا، تصریح کرد: آمریکا و اروپا حقوق بشر را قربانی تجارت می کنند.

«خدیجه چنگیز» با انتقاد از برنامه برگزاری مسابقه فوتبال دو تیم  یوونتووس و لاتزیوی ایتالیا ، روز یکشنبه ، در ریاض گفت: دولت ایتالیا نیز مانند دیگر دولت های اروپایی ، اقدامی در مقابل عربستان و در دفاع از خون خاشقچی انجام نداده است. 

خدیجه افزود : سکوت دولت ایتالیا در قبال قتل خاشقچی به معنای حمایت این کشور از این اقدام جنایتکارانه دولت عربستان است.

نامزد خاشقچی همچنین لغو میزبانی عربستان را برای نشست گروه 20 در سال 2020 خواستار شد.  

خانم «اما بونینو» سناتور کنونی و وزیر امور خارجه اسبق ایتالیا نیز در این نشست مطبوعاتی گفت: سعودی ها، خاشقچی را در داخل کنسولگری عربستان در استانبول قطعه قطعه کردند و با چمدان از ساختمان خارج ساختند بنابراین باید کمیسیون مستقل بین المللی همه ی جزئیات این جنایت فجیع را روشن کند.

این نشست مطبوعاتی در آستانه مسابقه فوتبال دو تیم یوونتووس و لاتزیو درچارچوب سوپر جام ایتالیا برگزار شد که قرار است روز یکشنبه در ریاض پایتخت عربستان انجام شود. 

سازمان عفو بین الملل و نیز اتحادیه روزنامه نگاران ایتالیا از این دو باشگاه خواسته بودند تا در اعتراض به دست داشتن مقامات سعودی در قتل فجیع خاشقچی، از برگزاری مسابقه در عربستان خودداری کنند. 

"جمال خاشقچی" 2 اکتبر 2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه در داخل این کنسولگری به طرز فجیعی به قتل رسید.  

دولت عربستان پس از هفته ها انکار، به وقوع این قتل اعتراف کرد و تحقیقات بعدی روشن ساخت که مقامات سعودی نزدیک به محمد بن ولیعهد سعودی در این جنایت فجیع دست داشتند.   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 دی 1398 - 11:43:39

دسته بندی :