تلاش رژیم سعودی برای سیطره بر باب المندب با ساخت پایگاه نظامی

یک شنبه 24 آذر 1398 - 10:23:50
تلاش رژیم سعودی برای سیطره بر باب المندب با ساخت پایگاه نظامی

تهران- الکوثر: یک منبع یمنی آگاه اعلام کرد، عربستان سعودی ده‌ها نیرو به جزیره «زقر» یمن در نزدیکی «باب‌المندب» اعزام کرده و در حال ساخت پادگان نظامی و مرکز فرماندهی در این جزیره است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این منبع که خواست نامش فاش نشود به پایگاه اینترنتی «عربی 21» گفت، زقر بزرگترین جزیره مجمع‌الجزایر «حنیش» در جنوب دریای سرخ است و ریاض حضور نظامی خود را در این جزیره تقویت کرده است.

وی تأکید کرد، بیش از پنجاه نظامی سعودی در حال حاضر در این جزیره راهبردی حضور دارند؛ جزیره‌ای که پیش‌تر نیروهای محلی که امارات آن را سازماندهی کرده بود، بر آن مسلط بودند.

منبع مذکور ادامه داد: نیروهای سعودی احداث ساختمان‌هایی در داخل این جزیره از جمله «مرکز فرماندهی» را آغاز کرده‌اند که نشان‌دهنده تمایل عربستان برای تبدیل کردن این جزیره به یک پایگاه نظامی در دریای سرخ است. نقش سعودی‌ها از حمایت از نیروهای گارد ساحلی وابسته به منصور هادی، به تقویت حضور نظامی در جزیره زقر رسیده است.

در ماه گذشته اخباری مبنی بر این که عربستان در کنار تجهیز نیروهای گارد ساحلی یمن به قایق‌های جنگی، نیروهایی هم به جزیره زقر اعزام کرده، منتشر شده بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 24 آذر 1398 - 10:23:35