سرپرست حجاج ایرانی: مدیران اجرایی پاسخگوی زائران باشند

چهار شنبه 26 تیر 1398 - 12:27:8
سرپرست حجاج ایرانی: مدیران اجرایی پاسخگوی زائران باشند

تهران- الکوثر: نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ضمن قدردانی از تلاش های مدیران، خدمت رسانی و رفع ابهام و پاسخ به سوال های ضیوف الرحمان در این حوزه را وظیفه مدیران کاروانها و مسئولان ستادی حج و زیارت دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب این مطلب را روز سه شنبه در جریان بازدید از وضعیت زائران ایرانی در هتل های «باین وود»، «روابی الزهرا» و «بهاءالدین» در مدینه منوره بیان کرد.
در جریان این بازدید که آقای «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان ایرانی حج تمتع 98 حضور داشتند، شماری از زائران پرسش هایی درباره وضعیت امکانات و تسهیلات هتل ها، نحوه سفر حج و دیگر مسائل مربوطه مطرح کردند.
سرپرست حجاج ایرانی با حوصله دیدگاهها و موضوعات مطرح شده از سوی زائران را شنید و ضمن پاسخ به آنها، از آقای رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت خواست با بررسی موضوعات مطرح شده، در رفع مشکلات هتل ها تسریع گردد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از اقدام سازمان حج و زیارت دراعلام اطلاعات عمومی هتلها و ظرفیت آنها و اطلاع رسانی به زائران قدردانی کرد و این کار را «بسیار خوب» دانست.
آقای رشیدیان هم با بیان اینکه ما خود را وکیل زائران در مطالبه و استیفای حقوقشان می دانیم، نسبت به رفع مشکلات زائران تا جایی که مقدور باشد، اطمینان داد.
در پاسخ به درخواست امکان مدت بیشتر اقامت زائران در مدینه منوره نیز رییس سازمان حج و زیارت اظهار داشت موضوع استفاده از هتلهای خارج از منطقه مرکزی شهر مدینه را برای حج سال آینده بررسی و کارشناسی خواهد کرد زیرا به عقیده وی، تا زمان ساخت هتلهای جدید در اطراف مسجدالنبی، مشکل کوتاه بودن مدت اقامت زائران در شهر پیامبر همچنان وجود خواهد داشت.
با بازدید از هتلهای یادشده، سرپرست حجاج ایرانی ظرف چهار روز اخیر از بیش از نیمی از 19 هتل محل اقامت زائران ایرانی در مدینه منوره دیدن کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب گفته است که بازدید از هتلها را برای آگاهی از وضعیت زائران و رفع مشکلات آنان با جدیت ادامه خواهد داد زیرا وظیفه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، «خدمتگزاری» به زائران است.
به گفته رییس سازمان حج و زیارت، مجموع زائران ایرانی که امسال در مناسک حج تمتع شرکت می کنند، 86 هزار و 500 نفرخواهد بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 26 تیر 1398 - 10:46:51