مفتی اهل سنت عراق : جمهوری اسلامی ایران افتخاری برای جهان است

پنج شنبه 18 بهمن 1397 - 15:50:44
مفتی اهل سنت عراق : جمهوری اسلامی ایران افتخاری برای جهان است

تهران - الکوثر : شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت عراق تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران افتخاری برای جهان است و امیدوارم که عراق نیز خود را جمهوری اسلامی عراق بنامد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مهدی الصمیدعی در گفتگو با روزنامه القدس العربی درباره مواضع خود درباره ایران گفت: ایران افتخاری برای جهان است، زیرا این را پسندید که نام جمهوری اسلامی ایران را برای خود برگزیند. با این نام افتخاری برای جهان است. امیدوارم که عراق نیز خود را جمهوری اسلامی عراق بنامد. درست همانطور که وقتی نام دختری مسلمان، فاطمه باشد برای من باعث افتخار است، اما نامی مانند رانیا برای دختری مسلمان، جای هیچ افتخاری برای من نیست.

وی افزود: حتی اگر مرا نزدیک به ایران بدانند، باز هم من یک مسلمان باقی می مانم و به اسلام و عراقی بودن خود افتخار می کنم. دینم به من دستور داده است که با همه مسلمانان در هر جای جهان تعامل داشته باشم و ایران نیز نام اسلام را برای خود برگزید و از این رو ما نیز این کشور را به عنوان دوست خود می دانیم.

مفتی اهل سنت عراق درباره دیدارش با سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران ، در بغداد در اوایل دسامبر گذشته گفت : قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان حاضر در جهان است و خواستار این بود که با من دیدار کند. وقتی که در دفتر دار الافتاء در بغداد به دیدنم آمد، ابومهدی المهندس، معاون رئیس شورای بسیج مردمی نیز با او بود.

الصمیدعی در ادامه اظهار داشت: دلیل این دیدار این بود که وی مفتی کشور عراق است و درباره دیدگاهش نسبت به اوضاع سیاسی و تشکیل دولت عراق بحث و تبادل نظر شد. سلیمانی مرد کم حرفی بود و آن طور که به یاد دارم این دیدار بیش از یک ساعت طول کشید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 بهمن 1397 - 14:2:16