🔴 آخرین اخبار هواپیمای آسمان : پیداشدن پیکرهای مسافران+ علت سقوط

سه شنبه 1 اسفند 1396 - 10:23:1
🔴  آخرین اخبار هواپیمای آسمان :  پیداشدن پیکرهای مسافران+ علت سقوط

تهران - الکوثر: مسئول تیم هلال احمر در منطقه گفت: نیروهای ما به محل سقوط هواپیما رسیدند و در حال حاضر پیکرها را از لابه لای لاشه‌های هواپیما به کاورها انتقال می‌دهیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مسئول تیم هلال احمر در منطقه گفت:ریزش برف در اطراف هواپیما دسترسی ما را سخت کرده و فقط قسمتی کوچکی از هواپیما خارج از برف است.
وی تصریح کرد :  پیکرهای 30 تن از سرنشینان هواپیمای مسافربری قابل مشاهده است.
مدیرکل صدا و سیما  یاسوج هم گفت: اجساد 15 نفر از سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج قابل شناسایی است.

دراین حال ، کاپیتان عین الله اردشیری، خلبان پیش کسوت کشور در گفتگویی اظهار داشت : با بررسی تصاویری که تا ساعت 12 امروز از محل حادثه منتشر شده، هواپیما اصلا طرح تقرب برای فرود را انجام نداده است و روی NDB (دستگاه تقرب پرواز فرودگاه) نرفته است. وی که تمام سوانح هوایی کشور را بررسی کرده است، گفت: هواپیما در قسمت شرقی با سلسله قله های دنا برخورد کرده و نتوانسته قله را رد کرده و به قسمت غربی که شهر یاسوج و باند فرودگاه قرار دارد، برسد.

او درباره «شرایط و تصمیمات احتمالی خلبان پیش از برخورد با کوه» گفت: خلبان از میان ابرها، زمین را مشاهده کرده و سریع ارتفاع را به 10 هزار پا کاهش داده و زیر ابرها رفته است و تصور کرده می تواند با همین ارتفاع از زیر ابرها، خود را به فرودگاه برساند. خلبان روی دستگاه DME، فاصله هواپیما با فرودگاه را می دیده است . عقربه دستگاه ADF ، نیز سمت و جهت فرودگاه را نشان می داده است.

وی گفت: بنابراین خلبان زمانی که ارتفاع کم کرده و زیر ابرها رفته است، تصور کرده با اطلاعات مذکور  و در ارتفاع 10 هزار پایی می تواند از  جایی که ارتفاع  سلسله قله های دنا کمتر است،  عبور کرده و به سمت فرودگاه برود. اما در 8.5 مایلی فرودگاه با کوه برخورد کرده است.

کاپیتان اردشیری ادامه داد: زمانی که برف می بارد و کوه و زمین پوشیده از برف است، از ارتفاع، نمی توان بین کوه و زمین تمایز قائل شد. به همین دلیل خلبان متوجه وجود قله در مقابل خود نشده است و زمانی متوجه قله در مقابل هواپیما شده است که فرصت کافی برای اوج گرفتن در اختیار نداشته و متاسفانه با یکی از قله های کوتاه سلسله قله های دنا برخورد کرده است.

وی درباره ارتفاع احتمالی هواپیما در هنگام برخورد با کوه گفت: هواپیما در هنگام برخورد با کوه حدود 10 هزار پا ارتفاع داشته است. اما هواپیما تا زمانی که روی NDB فرودگاه قرار نگرفته باشد، اجازه ندارد ارتفاع خود را به کمتر از 15هزار و 500 پا کاهش دهد و در واقع قبل از قرار گرفتن روی NDB فرودگاه، حداقل ارتفاع باید 15هزار و 500 پا باشد.

این استاد کارآزموده خلبانی در پاسخ به این سوال که « آیا ممکن است، خلبان بدلیل خطای انسانی ارتفاع هواپیما را کم کرده باشد؟» توضیح داد: کاهش ارتفاع هواپیما، الزاما ناشی از اشتباه خلبان نبوده و دلایل مختلفی می تواند عامل کاهش ارتفاع هواپیما باشد که «برخی» از این دلایل به این شرح است: ممکن است هواپیما در داخل ابرها با مشکلاتی مواجه شده و اصطلاحا به شرایط «STALL» یا «واماندگی» رسیده و با خارج شدن از کنترل، هواپیما به کوه برخورده کرده است. ممکن است سیستم ضدیخ هواپیما از کار افتاده باشد که در این صورت در عرض چند دقیقه، بدنه هواپیما از چندین تن یخ پوشیده می شود و هواپیما سنگین شده و نمی تواند ارتفاع را حفظ کند.  ممکن است از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما نیز منجر به کاهش ارتفاع شده باشد. وی درباره اینکه گفته می شود هواپیما با قله دنا برخورد کرده، نیز گفت: ما در این منطقه با سلسله قله های دنا روبرو  هستیم و هواپیما با قله چهارم یا پنجم دنا ( از نظر ارتفاع) برخورده کرده است. 

وی در توضیح بیشتر گفت: جایی که هواپیما برخورد کرده، از قله اصلی 14500 پایی دنا، 20 مایل یا 37 کیلومتر؛ از قله دوم 14100 پایی دنا، 28 مایل یا 52 کیلومتر؛ و از قله سوم 14هزار پایی دنا، 6مایل یا 11 کیلومتر فاصله دارد.

کاپیتان اردشیری ادامه داد: جایی که هواپیما برخورد کرده، در ارتفاع حدود 10 هزار پایی و احتمالا با قله های چهارم یا پنجم دنا است. کاپیتان اردشیری همچنین گفت: قطعات هواپیما بدلیل برخورد هواپیما با برف( و نه صخره)، نمی تواند به فاصله دور پرتاب شود؛ لذا چهار لکه سیاه مشاهده شده در تصویر زیر، نشان می دهد که این لکه ها، چهارنفر از سرنشینان هواپیما هستند که در حالت زخمی از هواپیما خارج شده اند.

دو نفر از آنها فاصله کوتاهی را توانسته اند طی کنند و دو نفر دیگر، مسافت بیشتری را طی کرده اند. این بدان معناست که این 4 لکه از سرنشینان هواپیما هستند که در نهایت بدلیل خونریزی یا یخ زدن، نتوانسته اند ادامه مسیر بدهند.

وی ادامه داد: در عین حال امکان دارد سرنشینان سالم تری غیر از این چهار نفر، مسافت بیشتری را طی کرده باشند تا خود را به جایی مثلا روستای شرفی که از توابع روستای فده است، برسانند. کاپیتان عین الله اردشیری، سالها خلبان ازمایشگر سازمان هواپیمایی کشوری و مسئول بررسی تعداد زیادی از سوانح مهم هوایی کشور بوده است.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با اشاره به عملیات جستجوی بالگردهای سپاه گفت: بالگردهای نیروی هوافضایی سپاه لاشه هواپیمای آسمان را ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.

فرمانده میدانی هلال احمر نیز در محل سقوط هواپیما گفت: پس از کشف لاشه هواپیما در ارتفاع نوقل ، تیم های امدادی و نیروها به منطقه اعزام تا اجساد را کشف و به پائین ارتفاعات منتقل کنند.

وی افزود: اگر اجساد در یک نقطه باشند تا عصر امروز کار انتقال به اتمام می رسد. 

در همین ارتباط بخوانید:

 

این خبر درحال تکمیل شدن است ...

🚩 لاشه هواپیمای تهران-یاسوج در قله نغل از منطقه پازن پیر قرار دارد

🚩 به‌دلیل ارتفاع بالای 4هزار متر تنها راه دسترسی گروهای امدادی به‌وسیله بالگرد و هلی‌برد است.

🚩فرود بالگرد در نقطه مورد نظر غیرممکن است و اجساد باید به صورت دستی و زمینی به پائین کوه منتقل شوند که این کار زمان می‌برد.

🚩سخنگوی سپاه پاسداران: صبح امروز (سه‌شنبه) بالگردهای نیروی هوا فضای سپاه در حین جست‌وجو لاشه هواپیمای آسمان که از تهران عازم یاسوج بود را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.

🚩بر اساس مکان و مختصاتی که پهپادهای سپاه عصر دیروز پس از انجام عملیات جستجو  داده بود، امروز دو بالگرد نیروی هوافضای سپاه به محل اعزام شد و فرمانده این نیرو اعلام کرد که لاشه هواپیما پیدا شده و در تصاویری که از آن گرفته شده، آرم و نشان هواپیما نیز مشخص است.

🚩 کاپیتان بالگرد پیدا کننده لاشه هواپیما: بعد از یک ساعت جست‌وجو از صبح امروز در سمت چپ یکی از قله‌ها ۳۰ متر پایین‌تر، لاشه‌های هواپیما را کاملاً مشاهده کردیم. 
🚩قطعات بزرگ لاشه هواپیما که آرم شرکت هواپیمایی روی آن است کاملاً دیده می‌شود.

🚩مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با بیان اینکه هواپیما به نوک کوه برخورد کرده و متلاشی شده و برنامه‌ریزی برای حمل اجساد در حال انجام است، تصریح کرد: تکه های هواپیما باید بررسی شود، اجساد به یاسوج و پزشک قانونی شیراز انتقال پیدا می‌کنند.

🚩 اظهار نگرانی خلبان جهانگيری، از ريزش بهمن در مكان وقوع سانحه: با پیدا شدن محل لاشه هواپیما و دره بودن آن با تردد پشت سر هم هلیکوپترها، خطر بسیار محتمل ریزش بهمن هم روی لاشه هم روی اجساد و حتی نیروهای امدادی وجود دارد که در اینصورت با ریزش خروارها برف همه مدفون شده و دیگر هیچگونه اقدامی متصور نیست. 

🚩 کلاه سبز های نوهد به نزدیکی محل سقوط هواپیما رسیده‌اند

🚩فرمانده نیروی زمینی ارتش: به دنبال آن هستیم که از مسیرهای زمینی نفوذ کرده و تا دو ساعت دیگر به محل اجساد برسیم.
🚩 نیروهای ارتش مجهز به وسایل انتقال پیکرها روی برف هستند و اگر ضرورت داشته باشد از راه هوایی هم این نفوذ را انجام می‌دهیم.
🚩به دلیل شرایط آب و هوایی امکان فرود بالگرد در منطقه وجود ندارد مگر اینکه از هلی‌بورد استفاده کنیم.

🔴🔴🔴

🚩 آخرین جزییات از سقوط هواپیمای تهران یاسوج به نقل از استاندار اصفهان: به احتمال زیاد همه سرنشینان هواپیما کشته شده باشند

🚩این هواپیما در ارتفاع 13 هزار پایی با کوه برخورد کرده است و اگر یک مقدار از سمت راست حرکت می‌کرد، می‌توانست قله را رد کند
🚩تمام تلاش ما این است که تا غروب همه نیروها را در این منطقه تخلیه کنیم و تا جایی که توان دارند هر آن چیزی که هست به پایین منتقل کنند.
🚩تا ساعت 10 صبح فردا فرصت داریم که هر آنچه که عملیات داریم انجام دهیم
🚩طبق پیش بینی‌ها از ساعت 10 صبح فردا وضعیت جوی اجازه پرواز بالگردها را نخواهد داد و این موضوع تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.
🚩به احتمال زیاد اجساد به سه تا چهار قسمت تقسیم شده باشند و همین موضوع کمی کار را برای جست و جو دشوار می‌کند

🚩استاندار اصفهان: تا این لحظه هنوز جنازه‌ای پیدا نشده و به احتمال زیاد همه سرنشینان هواپیما کشته شده باشند چون این نوع برخورد از سخت‌ترین نوع برخوردهای هواپیمایی محسوب می‌شود.

 🚩با توجه به وجود نیروهای متبحر و کافی و وجود خطرات احتمالی به دلیل مرتفع بودن منطقه و شرایط جوی ناپیدار، مردم باید از حضور دراین منطقه خودداری کنند.

🚩تمام تلاش ما این است که تا غروب همه نیروها را در این منطقه تخلیه کنیم و تا جایی که توان دارند هر آن چیزی که هست به پایین منتقل کنند.

🚩تا ساعت ۱۰ صبح فردا فرصت داریم که هر آنچه که عملیات داریم انجام دهیم، چون طبق پیش بینی‌ها از ساعت ۱۰ صبح فردا وضع جوی اجازه پرواز بالگردها را نخواهد داد و این موضوع تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

🚩روایتی تلخ از منظره دردناک محل سقوط  هواپیمای مسافربری : قربانعلی صیادی، کوهنورد  حاضر در محل گفت: تمام سرنشینان جان باخته اند

🚩اغلب پیکرها و بخشی از هواپیما زیر برف است

🚩احتمال ریزش بهمن روی هواپیما: بارش بیش از دو متری برف در منطقه سقوط هواپیما در کنار شیب زیاد کار را برای امدادگران سخت کرده است.
🚩اگر اجساد در نقطه‌ای متمرکز باشند تا آخر وقت امروز امکان بازگرداندن تمامی پیکرها وجود دارد و در غیر این صورت عملیات تا روزهای آینده ادامه پیدا می‌کند.
🚩 دویست نفر از نیروهای هلال‌احمر و ۸۰ کوهنورد آماده در حال امدادرسانی هستند اما خطر ریزش بهمن به دلیل صدا و باد بالگردها وجود دارد و به همین دلیل هلی برن مشکل به نظر می رسد و بهترین راه انتقال زمینی است

🚩پیکر 30 نفراز سرنشینان هواپیمای‌ای آر تی 72 به کمپ کوهنوردان در ارتفاعات دنا منتقل شد.
🚩پیکرهای کشف شده برخی از مسافران هواپیما به پناهگاه کوهنوردان در ارتفاعات دنا منتقل شد.
🚩به گزارش برخی منابع خبری با توجه به تاریکی، برودت هوا و غیرممکن بودن پرواز بالگردها این اجساد تافردا در محل نگه داری می شود

🚩هيات 7نفره فرانسوي وارد تهران شدند

🚩مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري: 

🚩هم اكنون هيات فرانسوي هفت نفره به منظور همکاری در روند بررسي علت سقوط هواپيماي «اي تي آر» شرکت هواپيمايي آسمان به تهران وارد شدند.

🚩براساس استانداردهاي بين المللي، كشور طراح و سازنده هواپيما مي تواند پس از بروز سانحه، نماينده اي براي شركت در بررسي سانحه هواپيما اعزام كند.
🚩  تاکنون پیکر 32 تن از جانباختگان سقوط هواپیمای مسافربری پیدا شده است
🚩سلیمی، رئیس امداد و نجات: خبر کشف 45 پیکر صحیح نیست

🔴🔴🔴🔴
🚩چهارمین روز جستجو برای یافتن اجساد قربانیان پرواز تهران-یاسوج در ارتفاعات 4هزار متری قله دنا آغاز شد.
🚩معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: از ساعت 6 صبح 80 امدادگر دیگر به صورت پیاده به محل کشف لاشه هواپیما اعزام شدند.
🚩فتحی با بیان اینکه اجساد کشف شده را به پشت قله انتقال می دهیم تا در صورت امکان با بالگرد به پایین منتقل شودافزود:شرایط جوی از امروز صبح نا مساعدبوده است.وی ادامه داد: لاشه هواپیما متلاشی شده و کار جمع آوری اجساد سخت است.
🚩 ساعت 6 صبح امروز چهارمین روز یافتن اجساد آغاز شده و به گفته هواشناسی امکان استفاده از بالگرد تنها تا ساعت 10 صبح فراهم است.
🚩محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی هم گفت: از ساعت 10 صبح امروز هوا نامساعد می شود و امکان استفاده از بالگرد نیست و با پائین آمدن ابرها، بارش در قله و ارتفاعات بالایی دنا آغاز و تا روز جمعه ادامه دارد.

🚩 اولین گروه از پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در ارتفاعات دنا توسط امدادگران جمعیت هلال احمر به پایین منتقل و تحویل مراجع ذیصلاح شد. محسن مومنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار داشت: گروه از پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا توسط امدادگران جمعیت هلال احمر به پایین منتقل شد.

🚩مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: گروه 16 نفره دیگری همراه با تعدادی از اجساد در حال پایین آمدن از قله هستند. همچنین گروهی 40  نفره در حال صعود به قله هستند تا جایگزین گروه مستقر در قله شوند و عملیات جست و جو امشب ادامه داشته باشد.

🚩مومنی افزود: شرایط جوی منطقه بسیار ناپایدار و بد است و قرار شده با تعویض این گروه‌ها در صورتی که شرایط جوی اجازه دهد به کار جست‌و‌جو ادامه دهند در غیر این صورت گروه دوم در دامنه کوه مستقر شده تا با بهبود هوا عملیات را شروع کنند.

🚩وی خاطرنشان کرد: تمامی پیکرها تحویل پزشکی قانونی یاسوج داده می‌شود تا مراحل شناسایی از طریق DNA ادامه پیدا کند. درحال حاضر تمام نیروهایی که به پایین کوه رسیدند نیروهای هلال احمر بوده و تکاوران ارتش نیز درحال پایین‌آمدن هستند اما از وضعیت آنان اطلاعی ندارم.

🚩 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جنگنده F4 برای عکسبرداری و اسکن از منطقه در محل سقوط هواپیما حضور پیدا کرده است.

🚩 مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: روز گذشته 15 پرواز در منطقه انجام شد و برای سهولت کاربالگردها در فضای پایین کوه مستقر شدند تا عملیات از سر گرفته شود.

🚩اسامی مسافران پرواز 3704 هواپیمایی آسمان به‌شرح ذیل  است:

مژگان نظری

جلال امیدی‌پور

حسین رستمی

مریم عابدی

احمد نظری

محمد برزگری

رویا داخته

مجید اسلامی

مهدی قرعلی

غلامعلی احمدی

میلاد علی‌پور

افشین انصاری

سید ایلیا دانشی

سیدطاها دانشی

محمد عیدی‌نیا

علی فرزانه

حمید هداوندخانی

عزت‌الله حق‌شناس

ابراهیم جعفریان سی‌سخت

نرگس خوبانی

ژیلا قلی‌پور

ایمانی‌مهر

عبدالرضا کردی

محمد نجات

نشاطی‌فر

محمد نوری

علی زارع

محسن تقی‌پور

مصطفی رضایی

​​​​​​خلیل آهنگران

شاپور یاری‌پور

شهبد یاری‌پور

احمد چرمیان

سیدرضا فاطمی‌طلب

پریسا سوهانی

علیرضا جامنی

سکینه کاظمی‌انوار

اردشیر راد

بهروز شریف کاظمی

سید بهزاد سیادتی

حامد امیری

محمد فهیمی

رحمت صالحی‌پرور

محمد فهیمی هنزایی

ابوالقاسم فرهمندی

مهدی جاوید‌پور

عبدالاحد مرادی

سلمان آذری

امیر پورشاه‌آبادی

فاطمه دالوند

کوثر هردانی

محمد کبیریان

علیرضا کلهر

حامد مهدوی

حسن‌رضا قرلاقی

محمد صداقت‌نژاد

مصطفی سادات

محمد سمین عصرآبادی

محسن تقی‌پور

علی زری

اسامی کروی پروازی این پرواز به‌شرح ذیل است:

کاپیتان حجت‌الله فولاد

خلبان‌دوم کاوه خلیلی

سرمهماندار محمدحسین فرش‌سنگی

مهماندار بهنام رضایی نیارکی

اسامی شهدای امنیت پرواز به‌شرح ذیل است:

محمود بهشتی

فرهاد معصومی

🚩15 پیکر قابل شناسایی است.

🚩 اجساد امشب منتقل نمی‌شود

🚩 خبری از جعبه سیاه نیست


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا

 


سه شنبه 1 اسفند 1396 - 10:21:13

عکسهای بیشتر :

برچسب :