سازمان صلح برای دمکراسی و حقوق بشر بحرین منتشر کرد؛

ظلم ۶ ساله آل‌خلیفه در حق علمای شیعه

دو شنبه 2 بهمن 1396 - 3:8:27
ظلم ۶ ساله آل‌خلیفه در حق علمای شیعه

 تهران - الکوثر: سازمان صلح برای دمکراسی و حقوق بشر بحرین، گزارشی درباره ظلم و آزار و اذیت ۶ ساله حکومت بحرین در حق علمای شیعه منتشر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان صلح برای دمکراسی و حقوق بشر بحرین  (۲۹ دی‌ماه) با انتشار گزارشی به بررسی جنایات حکومت آل‌خلیفه علیه علمای شیعه در سال‎های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ میلادی پرداخت.

این جنایات شامل صدور احکام اعدام، حبس ابد، سلب تابعیت، تبعید ، بازداشت خودسرانه، اهانت و شکنجه است.

در این گزارش آمده؛ نیروهای امنیتی بحرین ۱۵۶ تن از علمای شیعه را به دلیل اجراي سخنرانی، گرایش‌های اعتقادی و بیان نظرات سیاسی احضار کردند که از این تعداد ۸۹ نفر به صورت خودسرانه بازداشت شده‌اند.

در این گزارش همچنین، به صدور احکام ظالمانه و ناعادلانه برای ۵۰ تن از عالمان شیعه از جرایم سنگین مالی گرفته تا حبس ابد و اعدام اشاره شده است.

سازمان صلح برای دمکراسی و حقوق بشر تاکید کرد: این جنایات در حق علمای شیعه همچنان ادامه دارد، به گونه‎ای که سه نفر از آنها به اعدام محکوم شده و ۱۹ نفر از آنها از جمله علمایی همچون آیت‌الله عیسی قاسم، آیت‌الله شیخ محمد سند و آیت‌الله شیخ حسن نجاتی سلب تابعیت و یا تبعید شدند.

در بخش دیگری از این گزارش حقوقی آمده: ۸ نفر از این علمای شیعه بحرین بدون وجود تضمین‌های دادرسی عادلانه و برخلاف توافقنامه‌های بین‌المللی به حبس ابد محکوم شده‌اند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 بهمن 1396 - 16:8:1

پربازدیدها