هشدار رأی الیوم به عربستان و متحدانش درخصوص ائتلاف بارژیم صهیونیستی

پنج شنبه 14 دی 1396 - 14:13:57
هشدار رأی الیوم به عربستان و متحدانش  درخصوص ائتلاف بارژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر: روزنامه اینترنتی رأی الیوم باهشدار به عربستان ، بحرین و امارات درباره ورود به ائتلاف رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران ، نوشت : از سرنوشت مزدوران رژیم صهیونیستی مانند آنتوان لحد و سعد حداد در لبنان و مسعود بارزانی در شمال عراق درس عبرت بگیرند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی رأی الیوم که از لندن به روز می شود در سرمقاله خود نوشت : به نظر می رسد ژنرال گادی آیزنکات رئیس ستاد ارتش اسرائیل روی آنچه که آن را خطر ایران در منطقه می نامید متمرکز شده است و برای ایجاد ائتلافی از چند کشور عربی برای مقابله با این خطر از طریق دامن زدن به نگرانی های آنها و بهره برداری از نقاط ضعف نظامی این کشورها تلاش می کند.
وی دیروز در سخنانی در دانشگاه هرتزیلیا آنچه را که در گفتگوی اختصاصی با روزنامه اینترنتی ( سعودی) ایلاف در نیمه ماه نوامبر گذشته میلادی گفته بود تکرار کرد.

رای الیوم افزود: آنچه را که باعث می شود که سخنان ژنرال آیزنکات را جدی بگیریم اعتراف سه روز پیش کاخ سفید به توافقی است که بین اسرائیل و آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه حاصل شده و نیز تماس جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا با دولت قطر و تشویق آن برای حل هرچه سریع اختلاف دوحه به ریاض است تا به مأموریت مقابله با ایران پرداخته شود.
پرسشی که مطرح می شود درباره چگونگی از بین بردن نفوذ ایران در سوریه است که اسرائیل و برخی دیگر از کشورهای عربی آن را تهدیدی برای خودشان تلقی می کنند و آیا این به معنای حمله دوم اسرائیل و آمریکا به سوریه با کمک برخی دولتهای عربی است؟
برخی کارشناسان در بررسی بودجه نظامی سال جدید آمریکا و تحلیل آمار و ارقام آن می گویند واشنگتن 500 میلیون دلار برای جنگ در سوریه اختصاص داده است و قطعا این مبلغ برای جنگ با داعش که بیشتر زمینهایش را در سوریه و عراق از دست داده است، نیست بلکه برای حمایت از برخی جنبشهای مسلح کردی و عربی برای بی ثبات سازی و جلوگیری از جشن پیروزی و بازسازی است.

روزنامه اینترنتی رأی الیوم  درپایان تاکید کرد: برخی از کشورهای عرب خلیج فارس که به فکر ورود به یک ائتلاف نظامی با اسرائیل علیه ایران هستند اشتباه بزرگی را مرتکب می شوند نه تنها به این علت که اسرائیل هم پیمان جدید این کشورها ، اشغال کننده مقدسات است بلکه از نظر مادی و انسانی بزرگترین بازنده چنین جنگی خواهند بود و خوشبخت آن کسی است که از دیگران درس عبرت بگیرد و ما در اینجا برای نمونه آنتوان لحد و پیش از وی سعد حداد ( مزدوران رژیم صهیونیستی در لبنان ) و به تازگی سرنوشت مسعود بارزانی را یاد می آور می شویم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 دی 1396 - 14:13:50