موکبی برای هنرمندان در پیاده روی اربعین

سه شنبه 16 آبان 1396 - 11:4:27
موکبی برای هنرمندان در پیاده روی اربعین

کربلا- الکوثر: هنرمندان جهان اسلام با برپایی «موکب القلم» در مسیر راهپیمایی اربعین و با خلق آثار هنری، فرهنگ حسینی را منتشر و حماسه عاشورا را تبیین می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حمید فخار، هنرمند گرافیسیتی که این کارگاه را اداره می کند گفت: این موکب، محل تجمع هنرمندان بین المللی، به صورت کاملا مردمی برپا شده است و در آن آثار هنری ارزشمندی در زمینه های خط، نقاشی، گرافیک و دیگر زمینه های هنری با مشارکت هنرمندان ایرانی، عراقی و   هنرمندان دیگر ملتهای شرکت کننده درراهپیمایی اربعین خلق میشود.

وی با اشاره به انتشار فراخوان عمومی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای دعوت هنرمندان به همکاری گفت: حرکت به سمت امت واحده و نزدیکی نیروهای فعال فرهنگی ملل حاضر در اربعین و شکل دادن حرکت های جریان ساز هنری هنرمندان جهان اسلام از اهداف برپایی این موکب بوده است.

به گفته فخار، قراراست خروجیهای هنری این موکب در چندین نمایشگاه درعراق اکران شوند. فضاسازی میدانی خیابان ثوره العشرین با تصاویر نقاشی شده شهدای شاخص محور مقاومت و مدافع حرم، خلق شده تابلو بزرگ لبیک یا حسین با اثر انگشت زایران، نمایشگاه پوستر استکبار ستیزی و طرح زیارت نیابتی صدهزار شهید ایران و سایر کشورهای محور مقاومت از فعالیتهای هنرمندان در موکب القلم است.

موکب القلم با میزبانی موکب صاحب الزمان در عمود ۸۲۸ تا ۱۸ صفر بر پا خواهد بود.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 آبان 1396 - 10:57:34