نخستین قطار قم ــ کربلا 8 آبان‌ماه حرکت می‌کند

چهار شنبه 3 آبان 1396 - 14:23:49
نخستین قطار قم ــ کربلا 8 آبان‌ماه حرکت می‌کند

تهران - الکوثر : مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: هم زمان با ایام اربعین حسینی اولین قطار در هشتم آبان ماه راهی کربلا می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ محسن اعتماد ضمن اعلام این خبر افزود: ظرفیت این قطار در جهت خدمت به زائرین اربعین حسینی 360 نفر است و پیش بینی می شود زائران در مدت 30 ساعت به مقصد برسند البته با توجه به مراحل تشریفات در مرز ایران و عراق ممکن است تا 35 ساعت نیز به طول بیانجامد.

وی تصریح کرد: در ابتدای امر قطار مسافران را تا مرز شلمچه منتقل خواهد کرد سپس مسیر شلمچه تا بصره از طریق اتوبوس پیموده شده و مسافران در بصره با قطار به سمت کربلاء عازم می شوند.

اعتماد بیان کرد: تهیه بلیط این قطار با مشارکت بخش خصوصی انجام می گیرد و هزینه بلیط نیز 190 هزار تومان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: این قطار در روزهای 8 و 10 و 11 و 12 آبان ماه قم را به سمت کربلا ترک می کند و در روزهای 19 تا 22 آبان ماه به مدت 4 روز نیز از کربلا به سمت قم حرکت خواهد کرد.

مدیرکل راه‌آهن استان قم اظهار داشت: قطار قم – کربلا از تجهیزات به روز و مجهز برخوردار است که با توجه به ساعات حرکت خود در مسیر رفت با وعده شام و صبحانه و در هنگام بازگشت با وعده ناهار و شام پذیرای زائران است.

وی گفت: در حال حاضر انجمن صنفی گردشگری استان قم کارگزار ایرانی قطار قم – کربلا می باشد که در این زمینه قراردادی را با کارگزار عراقی منعقد کرده و کلیه مسئولیت ها را بر عهده دارند.

اعتماد عنوان کرد: در صورتی که کارگزار طرح قطار قم – کربلا از تداوم همکاری رضایت داشته باشد با توجه به سطح ایمنی قطار و استقبال مردم آمادگی ارائه خدمات در طول سال را داریم.

وی تصریح کرد: در جهت بررسی نواقص احتمالی و رفع آن نیز جمعی از مسدئولان استانداری قم و سازمان میراث فرهنگی و فرماندهی انتظامی و نهادهای امنیتی نیز از قطار بازدید به عمل آوردند.

برای دسترسی به مطالب اربعین اینجا کیک کنید

لینک عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا 


چهار شنبه 3 آبان 1396 - 14:20:36

دسته بندی :