شروط حماس برای تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی

دو شنبه 25 فروردین 1399 - 18:46:33
شروط حماس برای تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر ایجاد تضمینهایی در مذاکرات تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمود الزهار عضو ارشد حماس با اعلام اینکه هنوز موانع زیادی در توافق برای تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین وجود دارد ، گفت : باید ضمانت‌هایی مبنی بر بازداشت نکردن مجدد اسیران آزاد شده از صهیونیست ها گرفته شود. 
الزهار، از فشارهای روانی بر خانواده‌های اسیران فلسطینی برای مجبور کردن آنها برای امتیازدهی در تبادل اسیران خبر داد و گفت : امتیازدهی درباره گروهی از اسیران بویژه کسانی که سال‌های طولانی در زندان بوده‌اند، سالخوردگان یا بیماران نباید صورت بگیرد.  
«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه اخیراً اعلام کرد ، این جنبش به دلیل شیوع کرونا حاضر است در صورت آزادی اسیران فلسطینی سالخورده ، بیمار و زنان و کودکان اسیر، امتیازدهی جزئی در پرونده تبادل اسیران بدهد.  
در همین حال، برخی منابع آگاه مصری اعلام کردند، رژیم صهیونیستی شروط خود برای موافقت با مبادله اسیران با جنبش حماس را به میانجی مصری اعلام کرده است که یکی از این شروط ارائه اطلاعات اسیران اسرائیلی است تا گامهای نخست برای آزادی اسیران بیمار و کهنسال برداشته شود. 
با شناسایی یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در زندانهای رژیم صهیونیستی، مقامات فلسطینی نسبت به احتمال ابتلای اسیران فلسطینی به این ویروس کُشنده در زندان‌های اسرائیل ابراز نگرانی کردند.  
در حال حاضر،حدود شش هزار زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند که در میان آنان، 200 کودک زندانی هستند و 700 نفر از آنان نیز بیماریهای مختلفی دارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 25 فروردین 1399 - 18:26:20

دسته بندی :