پشت پرده بازداشت های اخیر مبلغان دینی در عربستان

دو شنبه 20 شهریور 1396 - 11:13:19
پشت پرده بازداشت های اخیر مبلغان دینی در عربستان

تهران- الکوثر: منابع خبری از بازداشت بسیاری از مبلغان دینی در عربستان خبر می دهند و اعلام می‌کنند که بازداشت این افراد به علت مخالفت‌هایشان با ولیعهد صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کاربران شبکه‌های اجتماعی از موج بازداشت‌های گسترده مبلغان و شخصیت‌های دینی معروف در عربستان سعودی خبر دادند.

بر اساس گزارش‌های موجود، سلمان العوده، عوض القرنی و علی العمری و نیز برخی افراد دیگر از مبلغان سعودی هستند که طی چند روز اخیر بازداشت شده اند. برخی منابع خبری اعلام کردند که 20 تن از شخصیت های دینی در عربستان بازداشت شده اند.

در همین حال، افشاگر خبرهای پشت پرده دربار پادشاه عربستان سعودی از احتمال بازداشت شیخ «محمد العریفی» نیز خبر داد.

وی که در شبکه‌ اجتماعی توییتر با نام مستعار «مجتهد» خبرهای محرمانه آل سعود را افشا می‌کند در صفحه توییتر خود نوشت: ایجاد هشتگ «العریفی با دین تجارت می‌کند» صرفا برای زمینه سازی بازداشت العریفی صورت گرفته است.

پیش از این نیز منابع خبری از بازداشت « عبدالعزیز الطریفی» از مبلغان دیگر سعودی خبر داده بودند.

آن گونه که منابع خبری اعلام می کنند این برخی از این مبلغان به  قطر و اخوان المسلمین گرایش دارند، اما منابع آگاه و تحلیلگران بر این نظرند بازداشت این افراد علت دیگری دارد و آن این است که این افراد با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، بیعت نکرده اند و با جانشینی او به عنوان پادشاه عربستان نیز مخالفت می کنند.

 


دو شنبه 20 شهریور 1396 - 11:13:9