نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه، نتیجه چراغ سبز آمریکا

شنبه 28 بهمن 1402 - 13:0:0
نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه، نتیجه چراغ سبز آمریکا

حسین امیرعبداللهیان روز جمعه در گفتگوی تلفنی با همتای سعودی با اشاره به ضرورت مقابله با تهدیدات اسرائیل اظهار کرد: وضعیت بغرنج انسانی در غزه، با چراغ سبز آمریکاست.

وزیر خارجه عربستان: ملاحظه سیاسی درباره حضور ایرانیان در عمره وجود ندارد

تهران- ایرنا- وزیر خارجه عربستان تاکید کرد: در مورد حضور ایرانیان در عمره هیچ ملاحظه سیاسی وجود ندارد رفع مشکل فنی در سازمان هواپیمایی عربستان در گام نهایی قرار دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان روز جمعه در گفتگوی تلفنی با همتای سعودی با اشاره به تداوم جنایات رژیم اسراییل علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری، به تهدیدات و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه منطقه رفح که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است، اشاره کرد و با تبیین وضعیت بغرنج انسانی در شمال غزه، ضرورت مقابله با این تهدیدات و نگرانی ها را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه افزود: آنچه در غزه و کرانه غربی شاهدیم، با همراهی کامل آمریکا و در موضوع رفح و با چراغ سبز کاخ سفید در حال انجام است.

امیرعبداللهیان گفت: ما جنگ را راه حل نمی‌دانیم اما در صورت عدم حل فوری سیاسی، آثار منفی تداوم نسل کشی رژیم اسراییل بر امنیت و ثبات منطقه اجتناب ناپذیرست.

وی با اشاره به رایزنی‌های منطقه‌ای و گفتگوی تلفنی اخیر خود از جمله با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه این سازمان را در موضوع غزه ضروری دانست.

فیصل بن فرحان از پیشنهاد امیرعبداللهیان برای تشکیل اجلاس اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جهت توقف نسل کشی رژیم اسراییل در غزه و کرانه استقبال کرد و مقرر شد دو طرف با دیگر وزرای خارجه رایزنی بیشتر صورت دهند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 27 بهمن 1402 - 23:6:28