ابلاغ طرح «منطقه حائل» رژیم صهیونیستی در غزه به کشورهای عربی

شنبه 11 آذر 1402 - 15:0:0
 ابلاغ طرح «منطقه حائل» رژیم صهیونیستی در غزه به کشورهای عربی

در پی انتشار اخباری از طرح رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک «منطقه حائل» در نوار غزه، منابع مطلع از ابلاغ این طرح به چند کشور عربی توسط نخست‌وزیر رژیم اشغالگر خبر دادند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  منابع مصری و منطقه‌ای اعلام کردند، رژیم صهیونیستی به چند کشور عربی از تمایل خود برای ایجاد منطقه حائل در نوار غزه برای جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی به سرزمین‌های اشغالی به عنوان بخشی از پیشنهادات مطرح شده در خصوص دوره «پساجنگ» در غزه اطلاع داده است.
طبق گزارش رویترز، سه منبع منطقه‌ای گزارش دادند که رژیم صهیونیستی مصر، اردن و امارات را در جریان طرح خود قرار داده است.
این منابع همچنین فاش کردند که این ایده به عربستان سعودی نیز ارائه شده است.
این منابع اعلام نکرده‌اند که عربستان سعودی از چه طریقی در جریان این طرح رژیم صهیونیستی قرار گرفته است؛ چراکه ریاض کانال‌های ارتباط رسمی مستقیم با این رژیم ندارد.
منابع مذکور همچنین اعلام کردند که ترکیه نیز از طرح ایجاد منطقه حائل در غزه مطلع شده است.
طبق گزارش رویترز، دولت‌های مصر، عربستان سعودی، قطر، اردن و ترکیه هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده‌اند.
خبرگزاری رویترز جمعه شب به نقل از «آویر فولک»، مشاور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که این رژیم طرحی برای ایجاد منطقه حائل در نوار غزه دارد و این طرح شامل سه هدف است که به مرحله «مابعد حماس» اختصاص دارد.
وی گفت، این طرح شامل «نابودی حماس، خلع سلاح غزه و پایان دادن به اقدامات حماس در غزه» است. عمق منطقه حائل هنوز مشخص نیست و احتمالا به یک یا دو کیلومتر یا صدها متر در داخل غزه برسد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز پیش از این اعلام کرده بودند که نتانیاهو در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به وی اعلام کرده که این رژیم قصد دارد پس از جنگ یک منطقه امنیتی عمیق را در داخل نوار غزه ایجاد کند.
مقامات رژیم صهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو درحالی از آرزوی دور و دراز خود برای غزه «پساجنگ» و مرحله پس از «نابودی جنبش حماس» صحبت می‌کنند که ارتش این رژیم از هفتم اکتبر (15 مهر) از هر جنایتی استفاده کرده تا مقاومت فلسطین را به زانو دربیاورد، اما مقاومت هربار قدرتمندتر از قبل به آن پاسخ داده و واقعیت متزلزل این رژیم و شکنندگی «ارتش افسانه‌ای» ادعایی آن را برای جهانیان آشکار کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 11 آذر 1402 - 11:49:21