سید حسن نصرالله : کربلا به ما صبر و استقامت آموخت

چهار شنبه 28 تیر 1402 - 13:57:54
سید حسن نصرالله  : کربلا به ما صبر و استقامت آموخت

 دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی در شب اول ماه محرم در ضاحیه جنوبی بیروت، گفت: کربلا به ما صبر و استقامت آموخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سید حسن نصرالله سه شنبه شب در آغاز سخنان خود گفت: فرارسیدن سال جدید هجری قمری را به همه مسلمانان تبریک می‌گوئیم و از خداوند می‌خواهیم همه مسلمان را حفظ کند و آنها را در مقابله با چالش‌های موجود یاری کند.
دبیرکل حزب الله افزود: مسلمانان و جهان اسلام در سال جدید هم با چالش‌های زیادی در زمینه اصول اسلامی، دین، مقدسات، پیامبر اسلام (ص) و سرنوشت و موجودیت و کرامت‌شان و چالش‌های ملی شان در هر کشوری روبه رو هستند.
نصرالله در ادامه گفت: بزرگ‌ترین اتفاق قرن گذشته، پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که امام خمینی رهبر آن می‌فرماید که هرچه داریم از عاشورا است.
وی ادامه داد: تاریخ بسیار مهم است. ما باید به آن نگاه کنیم و از آن بهره ببریم. من تاکید می‌کنم که تاریخ لبنان را بخوانیم و بتوانیم از تاریخ بهره ببریم تا این تجربیات را تکرار نکنیم و ملت لبنان به جنگ‌های داخلی برنگردد.
نصرالله تاکید کرد: تاریخ مملو از ناامیدی‌ها است و قوانین و هنجارهای حاکم در تاریخ ثابت شده است و به جامعه مربوط می‌شود، هرکه آنها را به چالش بکشد، خسارت می‌بیند و هرکس این قوانین را به کار گیرد، سود می‌برد.
نصرالله در ادامه درباره عاشورا گفت: کربلا به ما صبر و استقامت، مقابله با محاصره و مقابله با ظلم و فرو نریختن در برابر خیل عظیم دشمن و قدرت سلاح هایش را آموخت.
وی افزود: ما امسال در واقع شعار «کربلا راه ما به سمت مهدی(عج)» را انتخاب می کنیم زیرا کربلا به ما انجام تکلیف، اطاعت از ولی و حمایت از حق و ایثار را آموخت.
دبیرکل حزب الله اضافه کرد، کربلا نسل‌هایی را تربیت می‌کند که راه را برای صاحب عصر و زمان هموار می‌کنند و او را به حق یاری می‌دهند. او را در برقراری عدل و مبارزه با ظلم و طغیان در این جهان حمایت می‌کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 28 تیر 1402 - 13:57:50