در برنامه قضیه ساخنه بررسی شد:

ادامه اعتراضات علیه نتانیاهو و افزایش هشدارها درباره جنگ داخلی

دو شنبه 26 تیر 1402 - 11:28:32

ده ها هزار اسرائیلی در اعتراض به لایحه اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو بار دیگر در تل آویو و چند شهر دیگر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

ویژه ‌ -الکوثر گزارش برنامه قضیه ساخته شبکه الکوثر حاکیست، این تظاهرات تنها چند روز پس از آن برگزار می شود که کنست رژیم صهیونیستی در نشستی، اولین بند کلیدی لایحه پیشنهادی نتانیاهو را درخصوص اصلاحات  قضایی که  قدرت قوه قضاییه را برای لغو تصمیمات دولتی کاهش می دهد، تصویب کرد.
پس از مخالفت شدید اسرائیلی ها و افزایش انتقادهای داخلی و خارجی  به ویژه از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ، بنیامین نتانیاهو،  تصمیم گرفت تا تصویب اصلاحات را در ماه مارس به حالت تعلیق درآورد و با مخالفان درباره این پیشنهادات گفتگو کند اما مذاکرات بین آنها به شکست انجامید.
تظاهرات هفتگی  صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی از زمان رونمایی از پروژه اصلاحات قضایی  نتانیاهو در ماه ژانویه  تاامروز ادامه داشته است ، اما به نظر نمی‌رسد اعتراض‌ها مانعی جدی برای تصویب این لایحه ائتلاف حاکم باشد.
دولت بنیامین نتانیاهو مدعی  است که حزب لیکود و متحدان راست افراطی  اش در تلاش هستند با تصویب این اصلاحات بین قوه قضاییه و پارلمان  توازن ایجاد کنند.
این در حالیست که محافل صهیونیستی معتقدند ، اسرائیل وارد یک جنگ داخلی شده که به درگیری شدید بین سیاستمداران و تظاهرات مسالمت آمیز در خیابان محدود نشده و در صورت تصویب اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو برروند خشونت ها افزوده خواهد شد.
 بیشترین ترس محافل صهیونیستی ازبروز شکاف عمیق در ارتش اشغالگر در همه سطوح است و مدعی هستند رهبران سابق ارتش  اسرائیل در حال تحریک شورش ها هستند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 26 تیر 1402 - 11:28:24