تبدیل مناطق مسلمان نشین به شهرک‌های صهیونیستی

شنبه 24 تیر 1402 - 8:21:18
تبدیل مناطق مسلمان نشین به شهرک‌های صهیونیستی

با شدت گرفتن اقدامات صهیونیست‌ها در تصرف خانه‌های فلسطینیان در بخش قدیمی قدس شریف به ویژه در مجاورت مسجد الاقصی، نیروهای ملی و اسلامی اقدام فوری برای حفاظت از ماهیت اسلامی و عربی قدس شریف و مقابله با شهرک سازی‌ها را خواستار شدند.

الکوثر- فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه الکوثر، محله‌های مسلمانان به نام های «عقبه الخالدیه» و «السرایا» در مجاورت مسجد الاقصی در حال تبدیل شدن به یک شهرک صهیونیستی هستند.

پیش از این منزل خانواده «صب لبن غيث» در مجاورت مسجد الاقصی از سوی شهرکنشینان تصرف شد. صاحبخانه با زور اسلحه از آنجا بیرون رانده شد و شهرک نشینان صهیونیست در منزل آنها ساکن شدند و پرچم این رژیم بر روی آن برافراشته شد.

نیروهای ملی و اسلامی نسبت به افزایش تصرف منازل فلسطینیان در بخش قدیمی قدس شریف هشدار دادند و این اقدام تجاوزکارانه را بخشی از اقدامات اشغالگران برای تبدیل محله‌های مجاور مسجدالاقصی به پادگان نظامی جهت محدود کردن رفت و آمد نمازگزاران دانستند.

«محمد عبد ربه» کارشناس مسائل فلسطین اشغالی می گوید: «این محله برای طرح ها و برنامه‌های آنها در خصوص ساخت معبد ادعایی آنها موسوم به "هیکل سلیمان" بسیار حیاتی است. در اینجا چند مدرسه تلمودی وجود دارد که این افراطگرایان در آن آموزش می بینند. تصرف این محله و این ساختمان‌ها و خانه‌ها در این محله، آنها را به هدفشان نزدیکتر می کند».

«احمد عدیله» فعال سیاسی گفت: «ما می مانیم. هر چقدر برای ما مانع تراشی کنند بازهم ما می‌مانیم. هر چقدر صهیونیست‌ها تدابیری برای ممانعت از ورود ما به مسجد الاقصی اتخاذ کنند، ما به قدس و مسجدالاقصی وفادار می‌مانیم.»

با روی کارآمدن کابینه افراطی نتانیاهو و حمایت رسمی و نظامی از شهرک نشینان، تصرف خانه‌های فلسطینیان در قدس شریف و استقرار صهیونیست‌ها در آن افزایش یافته است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 24 تیر 1402 - 8:3:58

دسته بندی :
برچسب :