در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

تشدید اعتراضات در فرانسه چه پیامدهایی دارد؟

دو شنبه 12 تیر 1402 - 11:48:6

کارشناسان سیاسی براین باورند که تظاهرات و اعتراضات اخیر فرانسه ریشه در ماجرای کشته شدن نوجوان فرانسوی بدست پلیس ندارد بلکه علت تشدید تنش ها، بی‌عدالتی و ظلم گسترده ضد مهاجران و به ویژه مسلمانان در این کشور است.

ویژه - الکوثرتحولات فرانسه  محور برنامه «قضیه ساخنه » شبکه الکوثر بود و ناظران بر این باورند که بی‌عدالتی ، ظلم گسترده ضد مهاجران وشرایط زندگی غیرانسانی آنها علت عمده ادامه اعتراضات و تظاهرات در این کشور است .
فرانسه ششمین شب ناآرام خود را پس از قتل «نائل» نوجوان ۱۷ ساله مراکشی - الجزایری تبار به دست پلیس پشت سر گذاشت. وسعت اعتراضات، تخریب گسترده اماکن و آسیب به اموال عمومی در کنار شمار قابل توجه بازداشت‌های هر شب با بازتاب رسانه‌ای قابل توجه، وجهه این کشور اروپایی را به شدت تحت تاثیر قرار داد.
به دلیل افزایش اقدامات تحریک آمیزضد مهاجران در فرانسه، این کشور به برجسته ترین مرکز نژادپرستی، نفرت و اسلام هراسی در قاره اروپا تبدیل و اکنون کشته شدن این نوجوان فرانسوی توسط پلیس، تنها کشیدن ماشه برای وقوع انفجاری بزرگ در جامعه فرانسه شد که کنترل آن سخت گردیده است.
این در واقع ، یک جنگ به تمام معناست و با وجود استقرار ده ها هزار نیروهای امنیتی و پلیس ، اعتراضات همچنان ادامه دارد و نتیجه آن تا کنون  تنها در پاریس سوزاندن هزاران خودرو، غارت صدها مغازه در پایتخت ، دستگیری هزاران نفر و زخمی شدن صدها پلیس بوده است  که انتظار می رود که این ارقام  و آمار در صورت کنترل نشدن اوضاع و پایان خشونت ها ، افزایش یابد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 12 تیر 1402 - 11:16:10