امام خمینی(ره)، آغازگر «بیداری اسلامی»

سه شنبه 16 خرداد 1402 - 15:50:0

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی و نماینده این جنبش در ایران، امام خمینی(ره) را آغازگر بیداری اسلامی در منطقه و کشورهای اسلامی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ناصر ابوشریف در ویژه برنامه «النهج الخالد» (خط جاودان) که به مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) از شبکه الکوثر پخش شد گفت: غده سرطانی موجود در قلب امت اسلامی باید زیر فشار قرار گیرد و تضعیف شود زیرا عامل اصلی شروع جنگ ها است و بقاء خود را در ضعف دیگران می داند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران افزود: محور مقاومت به عنوان یک پروژه واقعی نه خیالی برای مقابله با اسرائیل تشکیل شد و الآن اسرائیل در محاصره نیروهایی است که می توانند در برابر رژیم صهیونیستی و حتی آمریکا بازدارندگی ایجاد کنند.

ابوشریف افزود: پروژه تشکیل به اصطلاح اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات، هر روز در حال کمرنگ تر شدن و اسرائیل هم در حال عقب نشینی است. اکنون حزب الله قدرتی بزرگ است که اسرائیل از آن حساب می برد. اسرائیل باید از جنبش مقاومت در نوار غزه هم حساب ببرد و همین، نشانه ضعف اسرائیل است.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی افزود: اکنون معادلات تغییر کرده است و علت آن هم محور مقاومت و امام خمینی(ره) است که این انقلاب و این مبنا را ایجاد کرد و آغازگر بیداری اسلامی بود. امام خامنه ای هم نهادها را به شکلی گسترده توسعه داد و از طریق نیروی قدس سپاه پاسداران، به دیگر جنبش ها برای توسعه توانایی هایشان کمک کرد. اکنون حزب الله ژنرال های خودش را دارد و جهاد اسلامی هم فرماندهان بزرگی دارد که تلاش می کنند و فرماندهی می کنند و دیگر نیازی به کمک های گسترده حتی از طرف دوستانشان ندارند ولی این اندیشه مشترک ریشه در خط امام خمینی دارد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 خرداد 1402 - 14:5:4