در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

هانی زاده: ماموریت نیروی دریایی ایران یک دستاورد بزرگ نظامی است

چهار شنبه 3 خرداد 1402 - 16:36:17

یک کارشناس سیاسی با اشاره به ماموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش ایران در آب های بین المللی گفت: ایرانیان می خواستند به جهانیان ثابت کنند که نیروی بازدارنده در دریا هم دارند و می توانند از جمهوری اسلامی در هرجایی دفاع کنند.

ویژه - الکوثر : «حسن هانی زاده» ، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه»  شبکه الکوثر افزود: ماموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش ایران که در سه اقیانوس اطلس، آرام و هند در شرایط سخت اقلیمی و آب و هوایی انجام شد، دو موضوع را مد نظر داشت، اول اینکه ایران می خواست به جهانیان ثابت کند که نیروی بازدارنده در دریا دارد و می تواند از نظام و حاکمیت ارضی جمهوری اسلامی با تمام قوا دفاع کند.
هانی زاده ادامه کرد: موضوع دوم اینکه این ماموریت باهدف انتقال پیام صلح و آشتی ایران به کشورهای جهان صورت گرفت و اینکه جمهوری اسلامی به هیچ کشوری حمله نمی کند مگراینکه مورد هجوم و حمله قرار گیرد.
این تحلیلگر سیاسی در پایان گفت: ایران توانایی دفاع از کیان خود را دارد و این ماموریت دریایی نیز یک دستاورد بزرگ نظامی برای تهران بود چراکه ماموریت های این چنینی در اقیانوس های جهان فقط در اختیار چند کشور بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 3 خرداد 1402 - 15:5:33