استقبال رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان از توافق تهران و ریاض

چهار شنبه 24 اسفند 1401 - 11:19:39
استقبال  رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان از توافق تهران و ریاض

رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی در گفتگو با شبکه فرانس ۲۴ تاکید کرد: پیش بینی می‌کنیم که توافق میان ایران و عربستان بر تحولات منطقه از یمن گرفته تا لبنان و سوریه تأثیر بگذارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «ترکی الفیصل» در پاسخ به سوال خبرنگار فرانس 24 در خصوص اینکه این توافقنامه خوشایند اسرائیل نبوده و روند عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو به چه صورت خواهد بود، گفت: عربستان برای عادی سازی روابط با اسرئیل شروطی دارد و این شروط مشخص است؛ تشکیل کشور فلسطین دارای حاکمیت به مرکزیت قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه پیشتر در نشست منافقین حضور داشته و خواهان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران شده بود و آیا موضع وی تغییر کرده است یانه، گفت: من به عنوان یک شهروند عادی، تابع موضع رسمی ریاض بوده و به دنبال منافع کشور هستم.
الفیصل به کمک های عربستان به سوریه در جریان زلزله اخیر این کشور نیز اشاره کرد و گفت: تماس هایی میان مسئولان سعودی و سوری برای هماهنگی در خصوص ارسال این کمک ها صورت گرفته است. چه بسا این اقدام آغاز گام های دیگر برای حرکت به سمت تقویت روابط با سوریه باشد.
پیش از این نیز فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان از توافق امضا شده میان ایران و عربستان استقبال کرده بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 24 اسفند 1401 - 11:11:21