همکاری ایران و عراق در زمینه‌های علمی و پژوهشی

سه شنبه 16 اسفند 1401 - 15:1:0

در سفر وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق به ایران، یادداشت تفاهمی بین دو کشور برای همکاری در زمینه‌های علمی و پژوهشی امضا شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» که به سفر وزیر آموزش عالی عراق به ایران اختصاص داشت آمده است: دورنمای همکاری در زمینه های علمی و پژوهشی در مذاکرات نعیم العبودی وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق با محمدعلی زلفی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در تهران بررسی شد.

العبودی در این دیدار تاکید کرد بسیاری از جوانان عراقی به تحصیل در ایران علاقه مند هستند و زلفی نیز اعلام کرد ایران دانشجویان عراقی را فرزندان خودش می داند و همه تلاش خود را برای ادامه تحصیل بدون دغدغه آنان در دانشگاه های ایران به کار می گیرد. به گفته زلفی، هم اکنون 75 هزار دانشجوی عراقی مشغول به تحصیل در ایران هستند.

به گفته وزیر آموزش عالی عراق، میزان تقاضای جوانان عراقی برای تحصیل در ایران بسیار بالا است. وی افزود، دانشگاه های عراق توانایی پاسخ گویی به این حجم از تقاضا برای تحصیل را ندارند. وی از جمهوری اسلامی ایران خواست ظرفیت پذیرش دانشجویان عراقی در دانشگاه های ایران را افزایش دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در این دیدار با اشاره به وجود مراقد ائمه معصومین علیهم السلام در عراق، روابط دو ملت ایران و عراق را روابط قلبی مبتنی بر عشق و دوستی توصیف کرد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 اسفند 1401 - 14:15:5