در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

عربستان و رژیم صهیونیستی مخالف هرگونه توافق و تفاهم در پرونده هسته ای ایران

دو شنبه 15 اسفند 1401 - 11:11:21

نویسنده و پژوهشگر لبنانی تاکید کرد عربستان و اسرائیل خواهان هیچ توافق و تفاهمی در پرونده هسته ای ایران نیستند البته ریاض در حال چانه زنی است .

ویژه‌ -الکوثر: دکتر حسن الزین کارشناس و تحلیلگر لبنانی ساکن برزیل در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر با اشاره به سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی  انرژی اتمی به تهران تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با هدف عدم توافق و تفاهم با جمهوری اسلامی ایران به صورت دائم کارشکنی می کند.
وی ادامه داد: عربستان سعودی نیز خواهان هیچ توافق و تفاهمی در مورد پرونده هسته ای ایران نیست و می خواهد از بن بست یمن خارج شود.
این پژوهشگر ادامه داد: ریاض در ازای هر توافقی که در پرونده هسته ای ایران اتفاق بیفتد، روی این پرونده چانه زنی می کند ، هر توافقی که مسائل باقیمانده در منطقه از لبنان تا یمن را شامل شود.
دکتر حسن الزین گفت: دعوت گروسی از ایران به گفت و گو در حقیقت تبیین جایگاه جمهوری اسلامی  درمذاکرات  هسته ای فارغ از هرنوع سیاسی کاری بود.
این کارشناس در پایان همچنین به موقعیت اروپایی ها اشاره کرد و گفت: اروپایی ها امروز در دوراهی اوکراین و روسیه و  آمریکا به سر می برند و می گویند که دولت آمریکا آنها را به بردگی می کشد و مدام به آنها فشار می آورد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 15 اسفند 1401 - 10:1:34