اعلام آخرین آمار قربانیان زلزله در سوریه

دو شنبه 17 بهمن 1401 - 11:55:30

منابع خبری اعلام کردند که بر اثر زمین لرزه ۷.۸ ریشتری بامداد دوشنبه که مرکز آن ترکیه بود، ۲۳۷ نفر در سوریه جان خود را از دست دادند و ۶۳۹ نفر دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  تلویزیون سوریه اعلام کرد که زمین لرزه مخرب جنوب ترکیه به بسیاری از ساختمان‌ها در شهرستان حلب و مناطق دیگر این کشور در مجاورت ترکیه آسیب زده است.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیزگزارش کرد که تخریب بسیار وسیعی در مناطقی از شمال غرب سوریه در نتیجه زمین لرزه رخ داده و شماری از ساختمان های استان های حماه، لاذقیه و حلب در نتیجه شدت زمین لرزه ترکیه ویران شده است.

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از منابع پزشکی سوری گزارش داد که ۶ نفر در نتیجه تخریب ساختمان ها در حومه حلب و ادلب جان باختند.
کمیته امداد وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد که حجم تخریب در نتیجه شدت زمین لرزه ترکیه در شمال سوریه بسیار بالاست و از جمله مناطقی که ساختمان های آن تخریب شده است، می توان به فردوس، صلاح الدین و بستان القصر اشاره کرد.
منابع میدانی نیز گزارش دادند که برخی ساختمان‌های مسکونی در اطراف لاذقیه در شمال سوریه نیز در نتیجه این زمین لرزه سهمگین ویران شده است.
مرکز زمین شناسی آمریکا قدرت این زمین لرزه را ۷.۸ ریشتر در «غازی انتپ» و عمق آن را ۱۷.۹ کیلومتری زمین  اعلام کرد. این زمین لرزه دقیقا در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه رخ داده، هرچند ترکیه قدرت این زمین لرزه را ۷.۴ و عمق آن را هفت کیلومتر از سطح زمین اعلام کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 17 بهمن 1401 - 11:55:19

دسته بندی :