وقوع زمین لرزه‌ بزرگ در ترکیه و سوریه

دو شنبه 17 بهمن 1401 - 8:56:47

زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7.4 ریشتر در مرکز ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد و تاکنون دست‌کم 140 کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، زمین لرزه هفت و چهار دهم ریشتری ساعت چهار و هفده دقیقه بامداد امروز به وقت محلی در منطقه قهرمان ماراش در جنوب ترکیه روی داد.
وزارت کشور ترکیه گزارش داد‏، شش پس لرزه به قدرت شش ریشتر در پی وقوع زمین لرزه اصلی ثبت شده است.

بنابر اعلام وزارت کشور ترکیه این زلزله در ده استان از جمله استان‌های دیاربکر، اررزروم، قارص، آغری، عثمانیه، هاتای، شانلی اورفا، مرسین، سامسون، آدانا، طرابوزان و مناطق دیگر احساس شده تاکنون ۴۲ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی به همراه داشته است.

وزارت بهداشت سوریه: جان باختن ۹۹ نفر و ۳۳۴ زخمی در پی وقوع زمین لرزه

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد در پی وقوع زمین لرزه ۹۹ نفر جان باختند و ۳۳۴ نفر نیز زخمی شدند.
خبرنگار الجزیره به نقل از برخی منابع پزشکی در سوریه از جان باختن ۳۹ نفر در شمال غرب این کشور بر اثر زمین لرزه ترکیه خبر داد.

شبکه تلویزیونی الجزیره با انتشار تصاویری از زلزله صبح امروز در ترکیه به نقل از رویترز گزارش داد: یک مقام امنیتی ترکیه از ریزش ۱۷ ساختمان در منطقه دیار بکر در جنوب شرق این کشور بر اثر زمین لرزه خبر داد.
خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام محلی ترکیه از جان باختن دست کم ۱۰ نفر بر اثر زلزله شدید در جنوب ترکیه خبر داد.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بوده است که این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... ثبت شده است.
شدت زمین‌لرزه به اندازه‌ای بود که مردم، شبانه در بسیاری از شهرهای ترکیه، سوریه و لبنان، از ترس ریزش ساختمان‌ها و پس‌لرزه‌ها، در سرمای زمستان به خیابان‌ها آمده‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 17 بهمن 1401 - 8:56:43

دسته بندی :