در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

نگاهی به رویکرد اخیر اروپایی ها درخصوص سپاه پاسداران

شنبه 1 بهمن 1401 - 12:44:47

استاد دانشگاه تهران در برنامه قضیه ساخنه شبکه الکوثر به بررسی موضوع اقدام اروپایی ها در قراردادن نام سپاه در فهرست سازمان های تروریستی پرداخت و گفت: این تصمیم تابع دستورات آمریکاست.

ویژه - الکوثر: دکتر احمد مهدی، استاد دانشگاه و پژوهشگر با اشاره به مصوبه اخیر پارلمان اروپا در خصوص تروریستی خواندن سپاه پاسداران گفت: داشتن نگاه استکباری، دشمنی با جمهوری اسلامی ایران و همذات پنداری همیشگی با آمریکا از ارکان غیرقابل تغییرسیاست دولت های اروپایی ها در قبال مردم ایران و جهان سوم بوده است.
وی تصریح کرد: این تصمیم اروپا در واقع  درتضاد کامل با استانداردهای دوگانه غرب در قبال مسائل مختلف جهانی و امور بین‌المللی از جمله آزادی بیان ، حقوق بشر و مسائل تروریسم درجهان است که غربی‌ها همواره مدعی و داعیه دار آن بوده اند.
وی افزود: بانگاهی به اظهارات خاویر سولانا مسئول اسبق سیاست خارجی  اروپا درخصوص جهان سوم و یا اظهارات اخیر جوزف بورل مسئول کنونی سیاست خارجی اتحادیه اروپایی که غرب یا قاره اروپا را بهشت ​​ توصیف کرد و جهان را جنگل خواند، به خوبی میتوانیم دریابیم معیارهای آنها چقدرنژادپرستانه است و استانداردهای اروپایی دراین خصوص چگونه عمل می کنند.
دکتر احمد مهدی اضافه کرد: اما درمورد رکن دوم یا همان دشمنی با دولت و مردم ایران باید تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف رفتار و سیاست های غرب به ویژه در خاورمیانه و غرب آسیا بوده است و چنین تصمیمی از سوی اروپایی ها قطعا با سیاست آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران همخوانی دارد.
این پژوهشگربا بیان اینکه  تصمیمات اروپایی ها همیشه تابع دستورات آمریکایی ها بوده است، گفت: سپاه پاسداران در واقع یک نهاد نظامی است که در منطقه غرب آسیا در مقابل تروریسم ایستاد و با سازمان های تروریستی به ویژه داعش و سایرین در سوریه و عراق مبارزه کرد و شهید سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان برجسته سپاه پاسداران در دنیا نماد مبارزه با تروریسم قلمداد می شود.
وی درپایان با اشاره دوباره به رویکرد غلط اروپایی ها درقبال سپاه گفت:ادعاهای نادرست غربی ها  درخصوص حقوق بشر و مبارزه با تروریسم  همواره آشکار شده است و این تضادها برکسی پوشیده نیست.


 

آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 1 بهمن 1401 - 12:44:42