در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

شهید ریگی به اهمیت انقلاب اسلامی در اتحاد امت اسلامی پی برد

دو شنبه 21 آذر 1401 - 13:31:18

برنامه دیشب قضیه ساخنه به موضوع آشوبگری های اخیر در ایران اختصاص داشت و کارشناس برنامه به نقش دشمنان در برافروختن آتش تفرقه در میان اقوام ایرانی پرداخت.

ویژه ‌ -الکوثر : حسن هانی زاده نویسنده و کارشناس سیاسی با اشاره به شهادت مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل‌ سنت مسجد امام حسین(ع) شهرخاش در شرق ایران بدست عوامل مزدور گفت:  شهید مولوی ریگی به دلیل مواضع  قاطع خود در حمایت از وحدت بین مسلمانان توسط گروه های تروریستی ترور شد.
هانی زاده افزود: شهید ریگی یکی از برجسته ترین علمای اهل سنت بود و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به اهمیت این انقلاب در اتحاد امت اسلامی پی برد و از فرقه گرایی دور شد.
وی تصریح کرد: به همین دلیل در استان سیستان و بلوچستان که  مسلمان شیعه و سنی در کنارهم زندگی می کنند ، از محبوبیت زیادی برخوردار بود و برای حل اختلافات در نقش هماهنگی و برقرارکننده صلح عمل می کرد.
میهمان برنامه قضیه ساخنه افزود: شهید ریگی از زمان حوادث و آشوبگری های اخیر در ایران، همواره جوانان استان سیستان و بلوچستان را به دوری از اغتشاشات و تفرقه دعوت کرد و همین مساله باعث شد هدف کینه دشمنان قرار گیرد.
هانی زاده  با بیان اینکه این مرد بیشتر عمر خود را وقف اتحاد میان شیعیان و اهل سنت کرده بود، گفت: در اوایل انقلاب  برخی از گروه های تروریستی به استان مرزی سیستان و بلوچستان نفوذ کردند و مولوی از همان ابتدا از فرماندهان برجسته جبهه های جنگ علیه جمهوری اسلامی بود.
وی تصریح کرد: مولوی ریگی  درمسیر وفاق و همدلی شیعیان و اهل سنت و نیز برقرای صلح در استان سیستان و بلوچستان تلاش بسیار نمود و این موضوع چندان خوشایند گروهک های تروریستی حاضر در این استان نبود و همین امر باعث شد که این گروه های تروریستی سرانجام این روحانی برجسته را ترور کنند و به شهادت برسانند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 21 آذر 1401 - 13:31:13