در برنامه امشب قضیه ساخنه بررسی می شود:

واکنش ایران به قطعنامه اخیر شورای حکام

چهار شنبه 2 آذر 1401 - 14:53:21
 واکنش  ایران به قطعنامه اخیر شورای حکام

« ایران و تصمیمات سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» موضوعی است که کارشناسان و صاحب نظران در برنامه امروز «قضیه ساخنه» به آن میپردازند.

ویژه‌ - الکوثر : محمد اسلامی ، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در روزهای اخیر شاهد صدور قطعنامه علیه ایران بودیم که این کار با عکس‌العمل متقابل ما مواجه شد و در روزهای اخیر تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو آغاز شده است.
محمد اسلامی با بیان اینکه همانطور که قبلا اعلام کرده بودیم فشار سیاسی چیزی را تغییر نمی دهد، تصریح کرد: در  واکنش به قطعنامه اخیر شورای  شورای حکام ، تولید اورانیوم 60 درصدی را در سایت فردو آغاز کردیم.
اسلامی افزود: از زمانی که برق هسته ای نیروگاه بوشهر وارد مدار شده ، بیش از هفت میلیون بشکه نفت صرفه جویی شده است ودرپی تاکیدات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر استفاده از انرژی های پاک ، قانونی دراین زمینه وضع کرده ایم . رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: توسعه نیروگاه های هسته ای با هدف  افزایش 20 درصدی انرژی هسته ای در کشوردر دستور کار است.
برنامه «قضیه ساخنه» با محوریت رویدادهای سیاسی، هر شب در ساعت 19:15 به وقت مکه مکرمه (19:45 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش می‌شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 2 آذر 1401 - 14:52:23