در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

آیا اهداف اعزام نمایندگان رهبری به سیستان و بلوچستان تحقق یافت؟

چهار شنبه 25 آبان 1401 - 14:20:26

دیپلمات سابق ایرانی با استناد به سخنان بزرگان و نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان، درباره تاثیر اعزام نمایندگان رهبر انقلاب برای دیدار با مردم این استان، اظهار نظر کرد

ویژه - الکوثر سیدهادی سیدافقهی در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که با موضوع «بازتاب سفر هیئت نمایندگی رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان» از شبکه الکوثر پخش شد، در پاسخ به این سئوال که «آیا به نظر شما هیئت اعزامی رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان توانست به مردم این استان اطمینان خاطر بدهد؟ و کلا بازتاب حضور این هیئت در این استان چه بود؟» گفت: اجازه بدهید برای پاسخ دادن به این سئوال از اظهارات برخی علماء و بزرگان این استان دلیل بیاورم. از این افراد بعد از دیدارهایی که صورت گرفت، سخنان اطمینان بخش و دلگرم کننده شنیدیم... آنها گفتند ما فرزندان این کشور هستیم و به کشورمان و رهبری آن وفاداریم و به رهبری آن اعتماد داریم و با آن تجدید بیعت می کنیم. 
دیپلمات سابق ایرانی افزود: از (محمد جواد) حاج علی اکبری (نماینده اعزامی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان) نیز همین سخنان دلگرم کننده را شنیدیم که گفت بحمدالله دشمن در ایجاد شکاف (بین مردم سیستان و بلوچستان و مسئولین) شکست خورد. در واقع سخنانی که درباره تمایل به جدایی و جدایی طلبی در این استان گفته می شود هیاهوی رسانه‌ای است. بیشترین چیزی که مردم سیستان و بلوچستان را آزار می‌داد به گفته خودشان این بود که: برخی در پایتخت باور کنند که ما خواستار جدایی هستیم و اگر ما جدا شویم، کجا برویم؟


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 25 آبان 1401 - 14:20:21