حسین رویوران در گفتگو با شبکه الکوثر ؛

ایران با تکیه بر قدرت خود ، استقلالش را حفظ کرده است

سه شنبه 17 آبان 1401 - 13:0:48

استاد علوم سیاسی و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد ایران استقلال خود را از طریق ایستادگی و توانایی خود در مقابله با تهدیدات حفظ کرده است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر حسین رویوران در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع دستاورد جدید صنایع دفاعی و هوافضای ایران اختصاص داشت ، گفت : ایران در صنایع نظامی گام های بلندی برداشته است و این بسیار مهم است، زیرا هر کشوری که نتواند از خود محافظت کند در معرض تهاجم طرف های دیگر یا تحمیل اهداف آنها قرار می گیرد .ایران توانسته است استقلال خود را در طول این مدت 44 سال گذشته ، از طریق توانایی و ایستادگی خود در مقابله با هر تهدیدی ، حفظ کند.  
رویوران افزود : «تداوم استقلال ایران مستلزم داشتن تمام قابلیت‌هایی است که مانع از هرگونه تهدیدی برای موجودیت خود شود و آنچه در اوکراین می‌بینیم این است که ایران اعلام کرد در زمان جنگ هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه تحویل نداده است. غرب معتقد است که پهپادهای ایرانی پیشرفته است و می‌تواند معادلات جنگها را تغییر دهد. اگر ایران ده‌ها میلیون دلار برای تبلیغ پهادهای خود هزینه می‌کرد ، نمی‌توانست به کاری که آمریکا با طرح موضوع پهپادهای ایرانی انجام داد ، دست یابد.» 
وی اضافه کرد : «ایران اکنون تنها به یک موضوع مانند موشکها ، پهپادها ا پدافند هوایی  وابسته نیست، بلکه از همه این سامانه‌ ها به صورت یکپارچه برای دفاع از امنیت خود و دفع هرگونه تهدیدی که موجودیتش را تهدید می‌کند استفاده می‌کند.» 
دکتر رویوران تاکید کرد :« پیشرفت در عرصه های مختلف ، ایران را در جایگاه ویژه ای قرار داده و موجب شده است بسیاری از قدرتهای بین المللی مانند روسیه و چین با ایران به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه ای که باید مورد احترام قرار بگیرد ، متحد شوند.» 


 


سه شنبه 17 آبان 1401 - 13:0:36