ابراهیم العرادی مطرح کرد:

توافق سیاسی، زمینه‌ساز وحدت فراگیر

شنبه 23 مهر 1401 - 10:46:52

تهران- ویژه الکوثر: مدیر دفتر ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین در لندن، بر اهمیت دستیابی به توافق سیاسی به عنوان مقدمه ای برای حل مشکلات فرقه‌ای و مذهبی بین مسلمانان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر ابراهیم العرادی در برنامه «قضیه ساخنه» که با موضوع «وحدت اسلامی و چالش‌های آن» روی آنتن شبکه الکوثر رفت درباره نقش وحدت سیاسی کشورهای اسلامی در راستای دستیابی به وحدت اسلامی گفت: در کشورهای اسلامی می بینیم که وقتی احزاب سیاسی و سیاستمداران در موضوعی که بر سر آن اختلاف دارند به توافق می رسند، عملا مشکلات مذهبی و طایفه‌ای و فرقه ای کنار گذاشته می شود.

مدیر دفتر ائتلاف جوانان 14 فوریه در لندن افزود: سیاست نباید به گونه ای باشد که به دین ضربه بزند. مثلا عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل موجب شده است مسجد شیخ زاید به جای آن که مکانی برای عبادت باشد به مکانی برای بازدید صهیونیست ها تبدیل شود. ما می خواهیم که سیاست تحت تاثیر دین و ارزش های آن باشد. تصمیم های سیاسی که بر مبنای دین اتخاذ نشده باشد، ضعیف است و از حمایت مردمی برخوردار نیست و برعکس، وقتی یک دولت یا یک حزب سیاسی، تصمیمی سیاسی بر مبنای اصول و ارزش های دینی اتخاذ می کند از حمایت مردم برخوردار می شود. 

برنامه قضیه ساخنه با محوریت رویدادهای سیاسی، هر شب در ساعت 19:15 به وقت مکه مکرمه (19:45 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش می‌شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 23 مهر 1401 - 10:46:47