شریعتمدار : باید گزارشی شفاف درباره علت مرگ مهسا امینی ارائه شود

سه شنبه 5 مهر 1401 - 13:13:34

محمدمهدی شریعتمدار کارشناس مسائل غرب آسیا در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت : اتفاقی که برای مرحوم مهسا امینی افتاده است باید پیگیری و حقیقت آشکار شود و گزارشی شفاف و روشن از اتفاقی که رخ داده است ارائه شود. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمدمهدی شریعتمدار در این برنامه «قضیه ساخنه» که به موضوع «راهپیمایی میلیونی در ایران .. تجدید پیمان با انقلاب اسلامی و رهبری» اختصاص داشت ، گفت : حتی فراتر از آن ، جمهوری اسلامی ایران و دولت باید به مسئولیت خود در این خصوص عمل کند و در این زمینه مسئول است. 
شریعتمدار افزود : بر اساس  قانون ، اگر اشتباهی در این باره صورت گرفته است دولت در قبال اشتباهات کارکنانش مسئول است. حتی اگر هیچ برخوردی هم از طرف نیروهای پلیس با خانم مهسا امینی صورت نگرفته باشد و او بر اثر فشار روانی یا به علت دیر رساندن او به بیمارستان یا به هر دلیل دیگری جان خود را از دست داده باشد ، دولت در این زمینه مسئولیت مدنی دارد و علاوه بر این اگر اشتباهی از طرف هر شخصی صورت گرفته است باید عاملان آن محاکمه شوند. 
شریعتمدار تاکید کرد : آنچه در پرونده مرحوم مهسا امینی رخ داده به این معنا نیست که برخی در صدد ایجاد فتنه و اغتشاش باشند و باید بین اعتراضات و تظاهرات مسالمت آمیز با اغتشاشاتی که برخی با حمایت و تحریک طرفهای خارجی انجام داده اند تفکیک قائل شد. 
برنامه «قضیه ساخنه» هر شب در ساعت 19:15 به وقت مکه مکرمه (19:45 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش و در ساعت 8:30 روز بعد (9 به وقت تهران) تکرار می شود.  


 


سه شنبه 5 مهر 1401 - 13:4:9

پربازدیدها