تلاش برای منحرف کردن پرونده مهسا امینی از مسیر قضایی

پنج شنبه 31 شهریور 1401 - 11:32:15

تهران- ویژه الکوثر: هرچند تحقیقات درباره درگذشت مرحومه «مهسا امینی» همچنان به دستور مقامات ارشد دولتی و امنیتی ایران ادامه دارد ولی اغتشاشات محدودی در برخی شهروهای ایران با تحریک آشکار بوق های تبلیغاتی غربی و دنباله روهای آنها در منطقه صورت گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در ابتدای برنامه «قضیه ساخنه» شعارهایی که آشوبگران سر دادند ارتباطی با ماجرای «مهسا امینی» نداشت. آنان در تلاش برای منحرف کردن پرونده از ماهیت قضایی آن، با عباراتی غیراخلاقی علیه اسلام و جمهوری اسلامی ایران شعار دادند و قرآن کریم و آیات مربوط به حجاب و عفاف زن مسلمان را به آتش کشیدند.

شلوغی و ترافیک در خیابان های اطراف محل تجمعات و تخریب اموال عمومی، تنها نتیجه این تجمعات بود ولی با مداخله مسالمت آمیز پلیس، آرامش دوباره برقرار شد.

نگاهی به موضع گیری های رسانه های خارجی مخالف جمهوری اسلامی درباره این رویداد نشان می دهد این رسانه ها تلاش دارند چنین القاء کنند که تجمعات ادامه دارد و گسترده است و نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته است. در همین حال استاندار کردستان با تاکید بر این که پلیس در حوادث اخیر از اسلحه استفاده نکرده است اعلام کرد کسانی که گفته می شود در اعتراضات دیواندره کشته شدند، هدف گلوله جنگی قرار گرفته اند.

در این میان رؤسای سه قوه و مقامات ذیربط در حادثه فوت «مهسا امینی» خاطرنشان کردند تحقیقات تا روشن شدن ابعاد این حادثه ادامه خواهد یافت. وزارت کشور ایران نیز اعلام کرد همه دوربین های نظارتی که در مسیر عبور «مهسا امینی» وجود داشته است، بازبینی خواهد شد. وزیر کشور نیز اعلام کرد مشخص شدن نتایج تحقیقات درباره فوت «مهسا امینی» بین 10 روز تا دو هفته طول می کشد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 31 شهریور 1401 - 11:32:2