دکتر شعیتو تشریح کرد:

اجلاس سران سازمان شانگهای، نقطه آغاز تغییر جهان

یک شنبه 27 شهریور 1401 - 16:24:33

تهران- ویژه الکوثر: مدیر مرکز گفتگوی روسی- عربی، هدف 14 کشور عضو سازمان همکاری های شانگهای را تغییر نظام جهانی و خارج کردن شورای امنیت و سازمان ملل از سیطره آمریکا توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر مسلم شعیتو در ارتباط زنده تصویری از سن پترزبورگ با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: اجلاس اخیر سران سازمان همکاری های شانگهای در شرایطی استثنایی برای بشریت برگزار شد که در آن روسیه موضوع تغییر توازن قوا و پایان چند قطبی را مطرح کرده است.

دکتر شعیتو افزود: سازمان اطلاعات آمریکا برای خنثی کردن این برنامه روسیه، کودتایی خونین را در سال 2014 در اوکراین به راه انداخت و سپس کمک های نظامی آموزشی و تسلیحاتی برای ضربه زدن به روسیه فراهم کرد و بعد از آن نیز شاهد مداخله مستقیم آمریکا در حوادث تایوان برای مداخله در امور داخلی چین بودیم. خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و تلاش برای دستیابی به توافقی که در جهت منافع آمریکا برای فشار بر روسیه و چین باشد، اقدام دیگری بود که در این راستا صورت گرفت.

مدیر مرکز گفتگوی روسی- عربی افزود: شاهد برنامه ای عجیب به رهبری آمریکا برای تثبیت نظام تک قطبی در جهان هستیم ولی کشورهای عضو پیمان همکاری های شانگهای از پایان تک قطبی و آغاز نظام چند قطبی و گفتگوی تمدن ها و احترام به فرهنگ ها سخن می گویند که نشان می دهد سیاست آمریکا در برابر روسیه و چین موفقیت آمیز نبوده است.

دکتر شعیتو ادامه داد: هدف از نشست سران 14 کشور جهان که بیش از نیمی از جمعیت جهان را در خود جای داده اند و جغرافیای وسیعی از کره زمین را پوشش می دهند و 45 درصد تولید جهانی را در اختیار دارند و دارای گرایش های مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و دینی هستند، بازترسیم نظام جهانی است. این کار با تشکیل سازمانی منطقه ای آغاز شده است که می خواهد به سازمانی جهانی تبدیل شود و در شورای امنیت و سازمان ملل متحد که زیر سلطه آمریکا است تغییر ایجاد کند.

شایان ذکر است برنامه گفتگو محور «قضیه ساخنه» هر روز در ساعت 19:15 به وقت مکه مکرمه (20:45 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش و در ساعت 8:30 صبح روز بعد به وقت مکه مکرمه (10 به وقت تهران) بازپخش می شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 27 شهریور 1401 - 16:24:24