درگیری مزدوران سعودی و اماراتی در جنوب یمن

چهار شنبه 19 مرداد 1401 - 11:57:34
درگیری مزدوران سعودی و اماراتی در جنوب یمن

تهران - الکوثر : نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن و مزدوران تحت حمایت امارات و وابسته به شورای انتقالی جنوب در استان شبوه یمن درگیر شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تنش و درگیری میان شبه‌نظامیان شورای انتقالی که داعیه جدایی از یمن را دارند با نظامیان دولت مستعفی از ابتدای جنگ، پای ثابت بحران یمن بوده و در مراحلی به درگیری‌های خونین و طولانی منجر شده است.

ناظران این درگیری‌ها را دعوای قدرت میان عربستان و امارات می‌دانند، به شکلی که شورای انتقالی گوش به فرمان امارات بوده و دولت مستعفی نیز جز اجرای اوامر سعودی‌ها، اختیاری از خود ندارد.

ناامنی و خون‌ریزی و رقابت‌های خونین گروهها در شهرهای جنوبی و تحت کنترل دولت مستعفی در حالی است که شهرها و استان‌های تحت حاکمیت دولت صنعاء در امنیت کامل به سر می‌برند و به جز حملات هوایی ائتلاف سعودی، در سال‌های گذشته هیچ موردی از بمب‌گذاری یا ترور در آن‌ها گزارش نشده است. 

در درگیری مزدوران عربستان با امارات در جنوب یمن، ده ها نفر کشته و زخمی شدند اما آمار دقیقی  از این تلفات هنوز منتشر نشده است.

در همین زمینه، یک منبع نظامی به العربی الجدید درباره دلایل ازسرگیری این درگیریها گفت، نیروهای دولتی به دستورشورای ریاست جمهوری برای رفتن به اردوگاه ها و خروج از شهر عتق  به مواضع خود عقب نشینی کردند، اما نیروهای طرف مقابل یعنی مزدوران تحت حمایت امارات از عقب نشینی و اجرای دستور خودداری کرده و اقدام به پیشروی برای بدست گرفتن کنترل شهر کردند.

این منبع نظامی افزود، مزدوران تحت حمایت امارات همچنین به محاصره منزل "عبدربه لعکب" فرمانده برکنار شده نیروی ویژه امنیتی ادامه دادند و اقدام به بمباران کمپ النجده کردند که همین امر باعث شروع مجدد درگیری ها شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 

جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 

 


چهار شنبه 19 مرداد 1401 - 11:57:24

دسته بندی :

پربازدیدها