آمادگی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین

سه شنبه 11 مرداد 1401 - 8:22:0
آمادگی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین

تهران - الکوثر : مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران از آماده بودن مرز خسروی کرمانشاه برای تردد زوار اباعبدالحسین (ع) در مراسم اربعین امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  داریوش باقرجوان عصر دوشنبه در سفر به استان کرمانشاه در بازدید از پایانه مرزی خسروی و پرویزخان قصرشیرین، افزود: همه تلاش سازمان راهداری برای سفر آسان و ایمن زائران به عتبات عالیات است، به همین خاطر بنا به وظایف ذاتی این سازمان در کمیته حمل و نقل و سوخت از ابتدای سال 1401 برای تسهیل سفر زائران  در ایام اربعین برنامه ریزی های گسترده ای انجام شده است. 
وی از جمله این اقدام ها را در حوزه زیرساخت‌های محورهای مواصلاتی و ایمن سازی آنها، آماده کردن مجتمع های خدمات رفاهی در بین مسیرهای تردد و تجهیز پایانه های مرزی کارهای اعلام کرد و گفت: بخشی از این برنامه ها  انجام شده و برخی نیز در دست اجرا است. 
باقرجوان همچنین از اقدامات نرم افزاری گسترده ای برای گسیل ناوگان حمل و نقل عمومی در کنار زائرینی که با وسایل شخصی خود تردد می کنند خبر داد و افزود: به همین دلیل پارکینگ هایی برای افرادی که با وسایل نقلیه شخصی سفر می کنند، ناوگان حمل و نقل در مرزها محل تردد زوار اربعین فراهم شده است. 
مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق 190، کاظمین 203، کربلا 300، سامرا 326 و نجف 380 کیلومتر فاصله دارد. خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 

جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 

 


سه شنبه 11 مرداد 1401 - 7:50:27