جاذبه‌های طبیعی استان قم که فکرش را هم نمی‌کنید

سه شنبه 23 فروردین 1401 - 14:59:55
جاذبه‌های طبیعی استان قم که فکرش را هم نمی‌کنید

قم یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری ایران است که بیشتر به عنوان مقصدی مذهبی شناخته می‌شود، اما این شهر پر است از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی جذاب که شما را به وجد خواهد آورد.

تهران- الکوثر: در کنار مکان‌های مذهبی که تقریبا همه با آن آشنایی دارند، به لحاظ مکان‌های فرهنگی-تاریخی و طبیعت بکر و زیبا نیز بسیار غنی است. برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری قم با ما همراه باشید.

دره قاهان، فضایی سرسبز و زیبا در دل کوه

دره قاهان، دره‌ای به طول ۳۰ کیلومتر است که در مرز استان قم و استان مرکزی و ۳۵ کیلومتری جاده‌ی ساوه – سلفچگان قرار گرفته است. این دره شامل روستا‌های متعددی است که فضایی کوهستانی دارند.

رفتن به این دره بکر و زیبا که هر فصل آن زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارد و بازدید از روستا‌های بی‌نظیر آن را به دوستداران طبیعت پیشنهاد می‌کنیم.

دریاچه حوض سلطان 
دریاچه حوض سلطان یا همان دریاچه نمک، یکی از زیباترین جا‌های دیدنی قم است. این دریاچه در دل کویر به وجود آمده و رود‌های متعددی نیز به آن می‌ریزند. اکثر رود‌ها از شوره‌زار‌های مختلف عبور می‌کنند و به همین خاطر این دریاچه، تبدیل به یک دریاچه نمک شده است. شما می‌توانید در قسمت‌های کم عمق آن به راحتی قدم بردارید و اثر نمک را روی کفش خود ببینید. غلظت نمک باعث شده تا در نزدیکی دریاچه، اشکال پنج ضلعی زیبایی از جنس نمک ایجاد شوند و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کنند.

اما باید بدانید که هرچه به سمت مرکز دریاچه پیش بروید، سطح زیر آن گلی خواهد شد و ممکن است پای شما به راحتی در آن گیر کند. پس احتیاط کنید و اصلا تا میانه دریاچه جلو نروید.

منطقه ییلاقی کهک
منطقه ییلاقی کهک یکی از شگفت‌انگیز‌ترین جا‌های دیدنی قم است. شاید کمتر کسی باور کند که یک آبادی کوهستانی، خوش آب و هوا و سرسبز در دل کویری به این خشکی وجود داشته باشد. با دیدن این منطقه ییلاقی، به قدرت مادر طبیعت پی می‌برید که چطور در دل خشکی بی آب و علف، چنین طبیعت و منظره زیبایی را رقم زده است.

جوی‌های سنگی خزه بسته و پر از آب خنک کوهستانی، باغات پر بار، دشت‌های سرسبز و نسیم خنکی که صورت شما را نوازش می‌دهد. این منطقه هنوز خیلی شناخته شده نیست و به همین خاطر کمتر کسی از آن بازدید می‌کند و برای یک سفر خاطره‌انگیز گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. شما می‌توانید در این روستا حتی غار‌نوردی کنید و یک تجربه بسیار ماندگار را تا آخر عمر با خود به یادگار داشته باشید.

تالاب بهشت معصومه
در سه کیلومتری شمال شهر قم، از به هم پیوستن چندین و چند چشمه مختلف، تالاب بسیار زیبایی به وجود آمده که اصلا انتظار دیدن آن را در دل بیابان ندارید.

شهر قم در دل کویر قرار دارد و یکی از خشک‌ترین مناطق ایران محسوب می‌شود. اما با دیدن تالاب بهشت معصومه، نظرتان به کلی تغییر خواهد داد.


   همچنین بخوانید:
آشنایی با قدیمی ترین مسجد ایران

میرسالار، امامزاده ای که خوابش به سرعت تعبیر شد
امامزادهای در دل جنگل
امامزاده شاهزاده محمد با بقعهای زیبا در کویر
حرم امامزاده اسحاق (ع) در طبیعتی زیبا بر بام گیلان
زیبای با كرامت
پيامبران خفته در ايران
دمشق، شهر شگفتی ها!
زیباترین خانه های تاریخی اصفهان کدامند؟  
 


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


سه شنبه 23 فروردین 1401 - 13:9:27