نشست دوجانبه باقری و انریکه مورا در وین

چهار شنبه 18 اسفند 1400 - 18:4:8
 نشست دوجانبه باقری و انریکه مورا در وین

تهران - الکوثر : نشست دوجانبه مذاکره کننده ارشد ایران و هماهنگ کننده گفت‌وگوهای وین برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، « علی باقری کنی» عضو ارشد تیم مذاکره‌ کننده جمهوری اسلامی ایران که روز چهارشنبه وارد وین شده است، با «انریکه مورا» هماهنگ کننده گفت‌وگوهای وین دیدار و گفت و گو کرد.
باقری کنی رئیس هیات مذاکره کننده ایران که برای مشورت با مقامات ارشد جمهوری اسلامی در سفری کوتاه به تهران بازگشته بود، صبح روز چهارشنبه برای ادامه مذاکرات به وین بازگشت.
به گفته مقامات ایران و ۱+۴، مذاکرات احیای برجام به مرحله نهایی رسیده است و دو طرف باید درباره چند موضوع باقی مانده تصمیم سیاسی بگیرند.
 رایزنی‌ها در هتل کوبورگ شهر وین در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در جریان است.
این مذاکرات به دلیل ابتکار تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف‌های غربی به ویژه دولت «جو بایدن» برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.
جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده است باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و اجرای تعهداتش مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 اسفند 1400 - 18:4:1

دسته بندی :