لغو تحریم‌ها محور رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک باقری در وین

پنج شنبه 23 دی 1400 - 20:31:54
لغو تحریم‌ها محور رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک باقری در وین

تهران - الکوثر : مذاکره کننده ارشد ایران عصر پنجشنبه در ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک با نمایندگان سه کشور اروپایی پیرامون مسائل مربوط به رفع تحریم‌ها وارد هتل کوبورگ شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بر اساس برنامه اعلام شده، «علی باقری کنی»  معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ابتدا با «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و سپس با نمایندگان سه کشور اروپایی ملاقات خواهد کرد. 

موضوعات مربوط به رفع تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و تعهدات هسته‌ای در دستور کار این جلسات قرار دارد.

این برای سومین روز متوالی است که دیدارها به رایزنی باقری و طرف‌های اروپایی محدود شده و به نظر می‌رسد که با توجه به همسویی مواضع چین و روسیه با جمهوری اسلامی ایران، مذاکرات به مراحل سخت تصمیم‌گیری برای طرف غربی رسیده است.

هم زمان جلسات کارشناسی در چارچوب نشست‌های دوجانبه و چند جانبه از صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این جلسات در دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای جریان دارد.

دور هشتم مذاکرات وین، از دوشنبه هفته گذشته آغاز شده و گفت‌وگوها در مسیر رو به جلو ولی محتاطانه پیش می‌رود.

جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف نقض کننده توافقات برجام باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.

تهران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 23 دی 1400 - 20:31:32