آماده باش بن سلمان قبل از افشاگری‌های «سعد الجبری»

شنبه 1 آبان 1400 - 18:17:24
آماده باش بن سلمان قبل از افشاگری‌های «سعد الجبری»

تهران- الکوثر: ولیعهد سعودی ابزارهای رسانه‌ای و ارتش مگس‌های الکترونیکی را برای مقابله با مصاحبه مقام اطلاعاتی سابق سعودی آماده کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع سعودی فاش کردند که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی ابزار رسانه‌ای و مگس‌های الکترونیکی خود را پیش از مصاحبه تلویزیونی «سعد الجبری » مقام اطلاعاتی سابق سعودی که قرار است روز یکشنبه به نمایش گذاشته شود، آماده کرده است.

این منابع به وب سایت سعودی لیکس اعلام کردند که دستورات بن سلمان برای حمله پیشگیرانه به الجبری بر اساس تحریف و نفی هرگونه واقعیتی است که وی علیه ولیعهد سعودی اعلام خواهد کرد.

در این زمینه، مقامات سعودی با صدور بیانیه‌ای الجبری را « مقام بی‌اعتبار » توصیف کردند.

الجبری که با شبکه سی بی اس آمریکا مصاحبه می‌کرد، اعلام کرده است محمد بن سلمان دو فرزند او با نام‌های «عمر و ساره» را در خاک عربستان به گروگان گرفته است. مشروح این مصاحبه قرار است طی روز‌های آینده پخش شود.

سفارت عربستان سعودی در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد که الجبری یک مقام دولتی سابق بی اعتبار است که سابقه طولانی در ساخت و منحرف کردن افکار عمومی دارد و از این طریق می‌خواهد جنایات مالی خود را که میلیاردها دلار ارزش دارد، مخفی کند.

در این بیانیه آمده است که که الجبری جنایات خود را انکار نکرد، در واقع این امر نشان می‌دهد که وی فسادهای مالی مرتکب شده است.

«خالد الجبری» پسر مقام اطلاعاتی عربستان سعودی اعلام کرد که پدرش تصمیم گرفته چهار سال سکوت خود را به دلیل بازداشت دو فرزندش به نام‌های ساره و عمر در زندان‌های عربستان به دستور بن سلمان بشکند.

ناظران گزارش داده‌اند که دستگیری عمر و ساره به مثابه باج خواهی محمد بن سلمان برای تحت فشار قرار دادن الجبری برای بازگشت به ریاض است.

خالد الجبری در توئیتر خود نوشت: بن سلمان ساره و عمر را در اولین روز از زمان تصدی ولیعهدی اش گروگان گرفت تا از پدرم باج گیری کند.

وی گفت: پدرم پس از 4 سال تلاش برای دستیابی به آزادی ، یکشنبه هفته آینده در برنامه 60 دقیقه سکوت خود را می‌شکند.

سعد الجبری پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن 2017معاون «محمد بن نایف» ولیعهد سابق عربستان و همچنین ریاست سازمان اطلاعات سعودی بود. الجبری (61 ساله) دارای مدرک دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه «ادینبورو» اسکاتلند، عضو سابق کابینه و افسر رابط سرویس اطلاعاتی سعودی با سرویس‌های اطلاعاتی غربی مانند ام آی انگلیس بوده است.

الجبری به عنوان عضو شورای امنیت و امور سیاسی با جنگ عربستان در یمن مخالفت کرد؛ چراکه این اقدام را پرهزینه و بدون نتیجه می‌دانست و این از دلایلی بود که محمد بن سلمان به مخالفت با سعد الجبری پرداخت.

الجبری پیشتر از ولیعهد عربستان به دستگاه قضایی آمریکا شکایت و وی را به تشکیل تیمی برای قتلش در شهر بوستون آمریکا در سال 2017 و به کارگیری جاسوسان مخفی در آمریکا برای تعقیب وی متهم کرد.

درحالی که بسیاری از مسئولان غربی معتقدند که داشتن اطلاعات محرمانه باعث شده است تا بن سلمان، الجبری را تحت تعقیب قرار دهد، برخی مسئولان آمریکایی و سعودی می‌گویند که دولت سعودی اینگونه توجیه کرده که الجبری به خاطر اتهامات فساد تحت تعقیب قرار گرفته است. آنها می‌گویند که الجبری متهم به سوء استفاده از سمتش برای ثروت اندوزی شده و بن سلمان می‌خواهد این پول‌ها را پس بگیرد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


شنبه 1 آبان 1400 - 11:44:19