بیانیه مشترک ایران و آژانس در پایان سفر گروسی به تهران

یک شنبه 21 شهریور 1400 - 16:9:38
بیانیه مشترک ایران و آژانس در پایان سفر گروسی به تهران

تهران- الکوثر: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، امروز بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، متن بیانیه مشترک احمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پایان سفر گروسی به تهران منتشر شد به این شرح است: 

جناب آقای رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (آژانس)، در روز یک‌شنبه مورخ 1400.06.21 به تهران سفر و با جناب آقای محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران (سازمان)، دیدار نمود.

طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فی‌مابین در فضایی سازنده و منحصراً فنی را مورد یادآوری و تأکید مجدد قرار دادند.

در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فی‌مابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند، در همین راستا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل دیدار خواهد کرد و مدیرکل نیز در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد نمود تا مشورت‌های سطح بالا با هدف تقویت همکاری‌های میان ایران و آژانس در حوزه‌های مختلف و بحث درخصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

به بازرسان آژانس اجازه داده می‌شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص‌شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


یک شنبه 21 شهریور 1400 - 15:59:35