تاکید گروسی بر ادامه گفتگو با ایران

یک شنبه 21 شهریور 1400 - 14:17:22
تاکید گروسی بر ادامه گفتگو با ایران

تهران- الکوثر: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در جمع خبرنگاران ضمن مثبت ارزیابی کردن این دیدار، بر گسترش همکاری ایران و آژانس تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز یکشنبه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با محمد اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
وی سپس در جمع خبرنگاران گفت: «مثل همیشه این افتخاری است برای من حضورم در تهران. برای من این بازدید بسیار مهم است چون اولین دیدارم بعد از روی کار آمدن دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران است. این بدان معناست که ایران و آژانس باید با هم کار کرده و همکاری خود را گسترش دهند».

گروسی در ادامه از اسلامی و مهمان نوازی و گفتگوی مثبت و عمیقی که داشتند قدردانی کرد و ادامه داد: «ما باید درباره مسائل و موضوعات مختلف با هم مذاکره و تبادل نظر داشته باشیم. این اولین دیدار من بعد از انتصاب آقای اسلامی است و درباره مسائل مهم فنی صحبت شد».

وی گفت: «ظرف کمتر از 2 هفته کنفرانس عمومی آژانس در وین برگزار خواهد شد و این یکی از رویدادهای مهم هسته ای در جهان است. خوشحال شدم از اینکه شنیدم آقای اسلامی سرپرستی هیأت ایرانی را برعهده دارد و توافق کردیم ادامه مذاکراتمان را در دفترم در وین ادامه دهیم و پس از آن من مجدداَ برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به ایران برمی‌گردم.» 

گروسی بیان کرد: «خوشحالم گفت‌وگوهای ما نتیجه سازنده داشت برای ادامه عملیات تجهیزات فنی آژانس که بسیار مهم است و این یک تضمین مهم برای آژانس و جهان است و ما می توانیم در این چارچوب به ایران کمک کنیم که توافقات مثبت بعدی را داشته باشیم».

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز پس از دیدار با رافائل گروسی در تهران گفت: مذاکرات سازنده‌ای را انجام دادیم و قرار شد مدیرکل آژانس در آینده نزدیک دوباره به تهران سفر کند.

 وی ادامه داد: مسایل فیمابین اساسا فنی است. تفاهم کردیم در اجلاس آینده(کنفرانس عمومی) شرکت و در حاشیه اجلاس مذاکرات خود را ادامه دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین از توافق برای تعویض کارتهای حافظه دوربین‌های نظارتی خبر داد و گفت: قرار شد تیم فنی مربوطه بعد از توافق به ایران بیایند تا بتوانند اقداماتی را که باید برای دوربینها به لحاظ فنی انجام بدهند را انجام و کارتهای حافظه طبق روالی که در چارچوب‌ پادمان جامع است و در ایران نگهداری و پلمب می‌شود همان جا کارتهای قدیمی را پلمب می‌کنند و کارت‌های جدید حافظه را در دوربین‌ها نصب کنند که روال جاری و طبیعی در سیستم نظارتی آژانس است. 

او همچنین تاکید کرد: برای ایران آنچه مهم است اعتمادسازی است و این که اعتماد متقابل بین ایران و آژانس وجود داشته باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


یک شنبه 21 شهریور 1400 - 14:17:2