خروج پاتریوت های آمریکایی از عربستان

شنبه 20 شهریور 1400 - 16:49:11
خروج پاتریوت های آمریکایی از عربستان

تهران- الکوثر: یک خبرگزاری آمریکایی اعلام کرد با وجود حملات هوایی انصارالله یمن، آمریکا بخش زیادی از سیستم دفاع موشکی خود را از عربستان سعودی خارج کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکا بخش زیادی از سیستم دفاع موشکی و ضد موشکی پاتریوت را در هفته‌های اخیر از عربستان سعودی خارج کرده است.

این خبرگزاری بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های ماهواره‌ای مدعی شده، این اقدام آمریکا در زمانی که عربستان با حملات هوایی از یمن مواجه است، انجام شده است.

بازگرداندن پدافندهای هوایی از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در خارج از ریاض در حالی صورت گرفت که متحدان عرب آمریکا در خلیج فارس با عصبانیت شاهد خروج آشفته نیروهای آمریکایی از افغانستان از جمله تخلیه در آخرین دقیقه از فرودگاه بین‌المللی تحت محاصره کابل بودند.

در حالی که ده‌ها هزار نیروی آمریکایی در سراسر شبه جزیره عربستان به عنوان وزنه مقابل ایران باقی مانده‌اند، کشورهای عربی خلیج فارس نگران برنامه‌های آینده ایالات متحده هستند زیرا ارتش این کشور تهدید رو به رشدی در آسیا احساس می‌کند که مستلزم دفاع موشکی است.

تنش‌ها همچنان ادامه دارد زیرا به نظر می‌رسد مذاکرات در وین بر سر توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی متوقف شده است و خطر رویارویی‌های آینده را در منطقه افزایش می‌دهد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در پاسخ به آسوشیتدپرس​، "جابجایی برخی از تجهیزات پدافند هوایی" را تایید کرد اما گفت که ایالات متحده تعهد "گسترده و عمیقی" به امنیت متحدان خود در خاورمیانه دارد.

وی افزود: وزارت دفاع همچنان در حمایت از منافع ملی ایالات متحده و مشارکت‌های منطقه‌ای خود، به حفظ ده‌ها هزار نیرو و موقعیت نیرومند در خاورمیانه می‌پردازد که نمایانگر برخی از پیشرفته‌ترین نیروهای هوایی و دریایی ما هستند.

وزارت دفاع عربستان هم اعلام کرد روابط این کشور با ایالات متحده "قوی، دیرینه و تاریخی" است اما در عین حال، خروج سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا را تایید کرد.

این بیانیه مدعی شده است ارتش عربستان سعودی قادر است از سرزمین‌ها، دریاها و حریم هوایی خود دفاع و از مردم خود محافظت کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


شنبه 20 شهریور 1400 - 16:25:20