17 حمله هوایی ائتلاف سعودی به یمن طی یک روز

سه شنبه 2 شهریور 1400 - 10:58:49
17 حمله هوایی ائتلاف سعودی به یمن طی یک روز

تهران-الکوثر: عربستان سعودی در 24 ساعت گذشته، 17 مرتبه به روی شهرهای یمن بمب ریخت و در مرز یمن نیز با حمله توپخانه‌ای یک شهروند یمنی را کشته و یکی دیگر را زخمی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ائتلاف سعودی همچنان به حملات هوایی و زمینی علیه یمن ادامه می‌دهد. جنگنده‌های ائتلاف سعودی شهر صرواح در استان مارب را در روز دوشنبه در ۱۳ نوبت بمباران کردند.

شهر مدغل در استان مارب نیز سه مرتبه بمباران شد. در استان صعده نیز شهرهای الظاهر و  شدا هدف حمله هوایی جنگنده های سعودی قرار گرفت.

حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی به منطقه الرقو در شهر مرزی منبه در استان صعده با کشته شدن یک شهروند دیگر یمنی و زخمی شدن دستکم یک نفر دیگر همراه شد.

حملات زمینی روزمره ارتش عربستان سعودی به مناطق مرزی در شمال یمن که بدون هیچ توجیهی انجام می‌شود، تاکنون صدها کشته و زخمی از بین غیرنظامیان برجای گذاشته است.

عربستان سعودی در حالی مدعی مواففت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که همچنان یمن را هدف حملات بی امان خود قرار داده و از محاصره همه جانبه این کشور دست نمی‌کشد.

مقامات دولت نجات ملی یمن بارها تاکید کردند تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکرده و محاصره را برندارد، طرح پیشنهاد آتش‌بس بی فایده است.

تجاوز هوایی ائتلاف سعودی به یمن وارد هفتمین سال خود شده است و تا کنون هزاران غیرنظامی یمنی قربانی این حملات شده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 2 شهریور 1400 - 9:42:33

پربازدیدها