عربستان برای مهار موشک های انصارالله دست به دامن روسیه شد

پنج شنبه 21 مرداد 1400 - 18:0:35
عربستان برای مهار موشک های انصارالله دست به دامن روسیه شد

تهران- الکوثر:

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روسیا الیوم به نقل از یک روزنامه روسی از تلاش‌های عربستان برای خرید اولین سامانه روسی جهان به نام «آباکان» برای رهگیری موشک‌های بالستیک خبر داد.

قرار است سامانه موشکی پدافند هوایی آباکان در مجمع فنی و نظامی بین‌المللی که 22 تا 28 اوت در مسکو برگزار می‌شود ، به طور کامل نمایش داده شود.

این روزنامه در مقاله‌ای با مقایسه قابلیت‌های سیستم روسیه و سامانه‌های «پاتریوت» آمریکایی ، حملات انصارالله علیه تجاوزات عربستان را با موشک‌های بالستیک به ریاض یادآوری کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه علیرغم این واقعیت که خدمه پاتریوت متشکل از آمریکایی‌ها یا در موارد نادر سعودی‌ها هستند ، اما تأثیر سامانه دفاع هوایی ساخت آمریکا در برابر موشک های انصارالله بسیار مشکوک است.

اباکان اولین سامانه تخصصی در جهان است که برای مقابله با اهداف با سرعت بالا در ارتفاعات بلند با مسیرهای بالستیک طراحی شده است.

در پی ناکارآمدی سامانه‌های ضد هوایی موجود در برابر حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، عربستان تلاش می‌کند سامانه‌ای دارای سیستم ردیابی، پرتاب موشک، مرکز فرماندهی و صدور دستور را برای خرید انتخاب کند، سامانه‌ای که توانایی مقابله با تهدید نظامی از جانب یمن را داشته باشد.

ریاض علاقه زیادی به خرید سلاح از مسکو از جمله تانک‌های « تی 90 ام اس» و سیستم‌های موشکی اس 400 دارد.

عربستان مکررا دورنمای خرید سامانه دفاع موشکی قدرتمند روسی اس-400 تریامف را بررسی کرده است. در سال 2009 و مجددا در سال 2017 اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه عربستانی‌ها به توافقی با مسکو به منظور خرید چند بخش از سامانه اس-400 دست یافته‌اند.

به گفته مقامات شرکت دولتی تسلیحاتی «آلماز انتی» سیستم جدید اباکان یک سیستم دفاع موشکی ضد بالستیک است که برای اصابت به اهداف بالستیک طراحی شده است.

یک گزارش بین‌المللی نشان داد رژیم سعودی میلیاردها معامله تسلیحاتی را در جهت تقویت روابط خود با کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا به هدر داد.

گزارش سالانه موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک نشان داد هزینه های نظامی جهان در سال 2019، 4 درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش در نزدیک به یک دهه گذشته است.

عربستان سعودی در بین کشورهای وارد کننده اسلحه در جهان مقام اول را دارد ، در حالی که ایالات متحده در صدر صادر کنندگان سلاح قرار دارد.

بر اساس گزارش موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیبری) ایالات متحده در مارس 2019 بیش از یک سوم سلاح جهانی را در پنج سال گذشته صادر کرده ، که نقش خود را به عنوان بزرگترین فروشنده سلاح در جهان تقویت می‌کند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 21 مرداد 1400 - 17:26:10