اقدام شاهزادگان سعودی برای شکایت از بن سلمان در آمریکا

دو شنبه 18 مرداد 1400 - 18:30:14
اقدام شاهزادگان سعودی برای شکایت از بن سلمان در آمریکا

تهران- الکوثر:  منابع حقوق بشری اعلام کردند که شاهزادگان سعودی که تحت سیاست خصمانه ولیعهد سعودی مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند، قصد دارند که از وی در واشنگتن شکایت کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از سعودی لیکس، شاهزادگان سعودی قصد دارند در دادگاه‌های آمریکا علیه «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی که پول آنها را سرقت و اعضای خانواده را بدون اتهام خاصی بازداشت کرده است، تشکیل دهند.

عربستان سعودی از منابع حقوق بشری مطلع شد که شاهزادگان سعودی با شرکت‌های حقوقی آمریکایی قرارداد بستند تا پرونده‌های قضایی را برای تشکیل پرونده علیه ولیعهد سعودی آماده کنند.

منابع حقوق بشری اعلام کردند که شاهزادگان سعودی قصد دارند از محمد بن سلمان به دلیل جنایاتش علیه خانواده سلطنتی، از جمله موارد بازداشت و سرقت پول و دارایی‌های آن‌ها در خارج از عربستان، شکایت کنند.

این منابع افزودند : «تغییراتی که در رویکرد واشنگتن به رهبری «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اتفاق می‌افتد، اعضای خانواده سلطنتی آل سعود را بر آن داشته تا مسائل خود را با اعضای کنگره آمریکا در میان بگذارند».

به گفته منابع - اعضای کنگره متعهد شدند از کسانی که تحت تأثیر سیاست‌های خصمانه بن سلمان در هرجای ایالات متحده قرار گرفته‌اند ، حمایت کنند.

در اقدامی که ظاهراً سازماندهی شده است ، خانواده «ملک عبدالله بن عبدالعزیز»، پادشاه فقید عربستان سعودی شاهد یک جنبش برای ظهور مجدد در عرصه عربستان در چالشی جدید علیه محمد بن سلمان هستند.

بیشتر بخوانید

طرح جدید در آمریکا برای افشای نقش سعودی‌ها در حملات ۱۱ سپتامبر

اعدام یک جوان شیعه در عربستان سعودی

رژیم آل سعود با وجود کمپین بازداشت محمد بن سلمان علیه پسرعموهایش فرزندان ملک عبدالله تصمیم گرفت «متعب بن عبدالله» وزیر سابق گارد ملی را دوباره به سمت خود بازگرداند.

حساب‌های کاربری در شبکه اجتماعی دلایلی که خاندان سلطنتی را به انتخاب متعب به عنوان رئیس شورای امنا به جای خالد، برادر بزرگترش واداشته، ذکر نکردند.

اسناد نشان می‌دهد که تعدادی از شاهزادگان آل سعود که پس از به قدرت رسیدن ملک سلمان و ولیعهد سعودی بازداشت شده بودند ، با یک گروه لابی آمریکایی قرارداد بستند تا بر رژیم حاکم تأثیر بگذارند.

اسناد و مدارک نشان می‌دهد که شرکتی که شاهزادگان با آن قرارداد بستند (روابط عمومی مرکوری) نامیده می‌شود و هدف آن فشار بر دولت‌های آمریکا ، انگلیس و اروپا برای اطلاع از سرنوشت تعدادی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان از جمله « محمد بن نایف» ولیعهد سابق سعودی و « احمد بن عبدالعزیز» است.

براساس اسناد ، گروه روابط عمومی مرکوری با اعضای کنگره تماس گرفته و خواستار اعمال فشار بر دولت عربستان شده است و این امر برای اطلاع از زنده بودن شاهزادگان بازداشت شده ، ارائه کیفرخواست صریح و دلایل حبس آنها ، آزاد کردن افرادی که متهم نشده‌اند و توقیف دارایی‌های مالی آنها است.

شایان ذکر است که پس از مرگ پادشاه سابق عربستان و آغاز سلطنت ملک سلمان تمامی پسران و دختران و همچنین تعدادی از نوادگان ملک عبدالله بازداشت شدند و دارایی آن‌ها در چارچوب مبارزه با فساد با رهبری محمد بن سلمان سرقت شد. این اقدام محمد بن سلمان به دلیل نفرت شخصی از پادشاه سابق از یک سو و از سوی دیگر حذف رقبا برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی بود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 18 مرداد 1400 - 15:34:11